۱۰ گروه تروریستی سوریه در لیست صلح

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۹۶۴۲۲۹ سرخط اخبار
هیأت روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی 10 گروه از معارضان مسلح سوریه که با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره همکاری داشتند را در لیست گروه صلح سوریه قرار داد.
 
به گزارش فارس، هیأت دائم روسیه در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن دو گروه از معارضان مسلح سوریه که با تکفیری های «داعش» همکاری داشتند و همچنین 8 گروهی که با گروه تروریستی جبهه النصره همکاری داشتند را در لیست گروه معارضانی که آتش بس را پذیرفتند و به لیست صلح معروف است، قرار داد.
 
در این بیانیه آمده است: «واشنگتن دو گروه (از معارضان مسلح سوری) که در کنار داعش مبارزه می کنند به همراه 8 گروه دیگر که با جبهه النصره همکاری دارند را در لیست شرکت کنندگان در نظام آتش بس سوریه که در اختیار روسیه قرار داده شده است، وارد کرده است. بعلاوه وارد کردن جنایتکاران احرار الشام و نورالدین الزنکی در این لیست، کاملاً لیست آمریکا را بی اعتبار می کند».
 
مسکو در ادامه افزود «به نظر می رسد که آمریکا هیچ تعهد مکتوبی در خصوص آتش بس از گروههای تحت کنترل خود دریافت نکرده است».
 
این بیانیه می افزاید: «علیرغم این واقعیت که روسیه آمادگی داشته تا نقشه ای را در اختیار واشنگتن قرار دهد که طبق داده های ما از ماه مارس تاکنون، در آن مناطق تحت کنترل تروریست ها نشان داده شده است، آمریکا نتوانسته است به تعهدات ماه فوریه خود در خصوص جداسازی جبهه النصره و گروههای معارضان میانه رو عمل کند».
هیأت روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کمپین رسانه ها علیه روسیه با هدف مخفی کردن دلایل اصلی شکست توافق روسیه-آمریکا در خصوص سوریه می باشد.
 
این بیانیه می افزاید که روسیه اجرای توافق با دولت سوریه را تضمین کرد و این در حالی است که آمریکا نتوانست معارضان سوری تحت حمایت خود را ترغیب به پیروی از نظام آتش بس کند.
 
این بیانیه توضیح داد: «از فوریه تا سپتامبر، گروههای مسلح معارض که ظاهراً تحت حکایت واشنگتن هستند، دو هزار و 31 مرتبه آتش بس را نقض کردند و در نتیجه آن، 3 هزار و 500 سرباز سوری کشته شدند».

کلید واژه ها: جبهه النصره


نظر شما :