اردوغان: جهان نسبت به بحران سوریه بی‌تفاوت است

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۳ کد : ۱۹۶۳۳۱۳ سرخط اخبار

رییس جمهوری ترکیه گفت، در حالی که بحران انسانی در سوریه تقریبا وارد ششمین سال می شود، جامعه جهانی نسبت به این بحران بی تفاوت است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت: در سوریه و عراق و بسیاری از کشورهای دیگری که از جنگ و تروریسم رنج می برند، هزاران کودک و زن و پیر و جوان کشته می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی نظیر داعش، جبهه النصره و حزب اتحاد دموکراتیک به فعالیت خود ادامه می دهند. این خطر وجود دارد که مناقشات در قفقاز به درگیری تمام عیاری تبدیل شود. مسائل یمن و اوکراین نیز مستلزم توجه ویژه و فوری است.

اردوغان اظهار کرد: گروه های تروریستی امروز از روش های متعددی استفاده می کنند. در ترکیه ما شاهد کودتای نظامی به رهبری سازمان گولن بودیم. این سازمان تروریستی 241 شهروند را به قتل رساند. ساختمان پارلمان، تأسیسات ریاست جمهوری و واحدهای سازمان های امنیتی ما هدف قرار گرفتند. ملت ما جلوی این کودتا را گرفت و از دموکراسی، دولت، آزادی ها، آینده و قانون خود قهرمانانه دفاع کرد. من به این ملت افتخار می کنم.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که کودتای ترکیه دموکراسی در جهان را نیز مورد هدف قرار داد.

رییس جمهوری ترکیه همچنین گفت، بحران انسانی در سوریه تقریبا وارد ششمین سال می شود و این در حالی است که جامعه جهانی نسبت به این بحران بی تفاوت است. مردم سوریه از جنگ های نیابتی بین دولت ها، سازمان های تروریستی و قدرت های منطقه ای و جهانی به تنگ آمده اند.

اردوغان مدعی شد، ترکیه کشوری است که به حفظ تمامیت ارضی سوریه بیشترین اهمیت را قائل است و عملیات اخیر آن در شمال سوریه با هدف بازگرداندن ثبات انجام گرفته است.

وی همچنین با بیان این که فراهم آوردن بستر برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی یک رسالت برای جامعه جهانی محسوب می شود، تأکید کرد، اسرائیل باید تعرضات خود را متوقف کند.

اردوغان افزود: ما تلاش خواهیم کرد از عادی سازی روابط با اسرائیل برای تسهیل فرایند صلح خاورمیانه و حل مشکلات انسانی و اقتصادی برادران و خواهران فلسطینی خود استفاده کنیم.


نظر شما :