اوباما و نتانیاهو در حاشیه مجمع عمومی دیدار می‌کنند

۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۶۳۲۶۹ سرخط اخبار

تنها چند روز پس از امضای توافقنامه همکاری نظامی میان واشنگتن و تل آویو، کاخ سفید از دیدار قریب الوقوع رییس جمهور این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تنها چند روز پس از امضای توافقنامه همکاری نظامی میان واشنگتن و تل آویو جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا چهارشنبه آتی در نیویورک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

ارنست گفت: این دیدار که در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام خواهد شد به اوباما و نتانیاهو این فرصت را می دهد که بر روابط استوار میان دو طرف تاکید کنند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: علاوه بر این در این دیدار دو طرف فرصت دارند که به مساله لزوم حصول پیشرفتی واقعی در زمینه اجرای طرح تشکیل دو کشور از طریق مقابله با تحولات نگران کننده اخیر در منطقه بپردازند.

دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو شخصا از اوباما به خاطر توافقنامه کمک نظامی که هفته گذشته به امضا رسید، تشکر می کند.

طبق این بیانیه، نتانیاهو روز چهارشنبه با اوباما درباره چالش های موجود در منطقه خاورمیانه و راه های تحقق صلح و امنیت در آن گفتگو خواهد کرد.

اوباما که عصر روز یکشنبه جهت مشارکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد، در حاشیه این نشست ها با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، محمد

بخاری، رییس جمهور نیجریه و خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهور کلمبیا دیدار خواهد کرد.


نظر شما :