توافق آمریکا و روسیه می‌تواند قواعد بازی را در سوریه تغییر دهد

۲۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۶۳۱۵۱ سرخط اخبار

دی میستورا بر ضرورت استفاده از فرصت به دست آمده در سوریه بعد از اجرای آتش بس برای رساندن کمک های بشر دوستانه به مناطق تحت محاصره تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز(پنجشنبه) در کنفرانس خبری خود در ژنو عنوان داشت: نباید فرصت به وجود آمده بعد از آتش بس برای رساندن کمک های بشر دوستانه به غیر نظامیان را از دست بدهیم.

وی در ادامه عنوان داشت: تاکنون مجوزهای لازم برای وارد کردن کمک های بشر دوستانه به مناطق تحت محاصره از سوی دمشق صادر نشده است.

دی میستورا تاکید کرد: مسکو و واشنگتن توافق کردند که در مسیر کمک رسانی از طریق راه کاستیلو در حلب مانع تراشی نکنند. آنها هم چنین توافق کردند که ایست های بازرسی جدیدی در مسیر کاستیلو در حلب برای ممانعت از وقوع هرگونه مانع تراشی در مسیر راساندن کمک های بشر دوستانه ایجاد کنند.

دی میستورا هم چنین تاکید کرد: توافق روسیه و آمریکا باعث کاهش خشونتها در سوریه به صورت قابل توجهی شده است و هم چنان این توافق می تواند قواعد بازی را تغییر دهد.

یان ایگلند، معاون دی میستورا نیز عنوان داشت: ما می خواهیم که موانع بر سر راه تلاش های ما برای رساندن کمک های بشر دوستانه متوقف شود.دمشق تا کنون هیچ مجوزی برای رساندن کمک های بشر دوستانه به مناطق تحت محاصره صادر نکرده است.هیچ گزارشی مبنی بر کشته شدن غیر نظامیان طی 24 ساعت گذشته دریافت نکرده ایم.

کلید واژه ها: کمک های بشر کمک های بشر دوستانه بشر دوستانه برای رساندن کمک بشر دوستانه به برای رساندن های بشر دوستانه به برای رساندن کمک های رساندن کمک های رساندن کمک دوستانه به رساندن کمک های بشر


نظر شما :