اشتاین‌مایر آتش‌بس در سوریه را به کورسوی امید تشبیه کرد

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۳۰۵۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر لزوم اعطای کمک های بشردوستانه به مردم سوریه، تحقق آتش بس پس از مدتها تنش در این کشور را به کورسوی امید تشبیه کرد.

به گزارش فارس، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان گفت که مردم سوریه در پی برقراری آتش بس به کمک های غربی نیازمندند.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «ولت» گفت: «مردم سوریه مدتها در کشورشان شاهد صلح نبوده اند.اکنون آتش بس در کشور آنها محقق شده است و اکنون به سرعت به کمک نیاز دارند ما با تمامی توان خود می کوشیم تا کمک های بشردوستانه را در اختیار آنها قرار دهیم.»

وزیر خارجه آلمان توافق آمریکا و روسیه در زمینه آتش بس در سوریه را به کورسوی امیدی تشبیه کرد و از همه طرف ها خواست تا به راهکاری که هم اکنون به دست آمده  و آتش بس احترام بگذارند.

اشتاین مایر همچنین گفت: «ما رایزنی گسترده ای کرده ایم تا تمامی اقدامات را برای برقراری و تداوم آتش بس صورت دهیم تا به این ترتیب بتوانیم به راهکاری سیاسی برای حل بحران دست یابیم.»

«جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه در جریان آخرین مذاکرات درباره تحولات سوریه در زمینه تحقق آتش بس در  این کشور به توافق رسیدند.


نظر شما :