تردید درباره آمریکایی بودن اوباما

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۳۰۴۹ سرخط اخبار

هفتاد و دو درصد از آمریکایی هایی که در یک نظرسنجی جدید در این کشور خود را جمهوریخواه معرفی کردند، درباره آمریکایی بودن باراک اوباما تردید دارند.

به گزارش فارس، نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد تعداد زیادی از جمهوریخواهان درباره شهروندی و تابعیت آمریکایی رئیس جمهور این کشور تردید دارند.

در حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات سراسری ریاست جمهوری در آمریکا باقی است، یک نظرسنجی در این کشور انجام شده و نظر مخاطبان را درباره «شهروندی آمریکایی باراک اوباما» جویا شده است.

نظرسنجی شبکه ان بی سی نیوز و مرکز «سروی مانکی» نشان می دهد 72 درصد از کسانی که در آن خود را جمهوریخواه عنوان کرده اند، همچنان درباره تابعیت و شهروندی آمریکایی باراک اوباما تردید دارند.

این نظرسنجی اواخر ماه ژوئن و اوایل جولای از میان بیش از 1700 آمریکایی در نقاط مختلف این کشور گرفته شده است.

از شرکت کنندگان دموکرات و جمهوریخواه در این نظرسنجی درباره اینکه «باراک اوباما در آمریکا متولد شده است»، سوال و نظر آنها طلب شده است.

بیش از 40 درصد جمهوریخواهان اعلام کردند که مطلقا اعتقاد دارند که اوباما در آمریکا متولد نشده است و حدود 30 درصد این جواب را انتخاب کردند: «نه موافق هستیم و نه مخالف».

از نکات مورد تامل این نظرسنجی، اعتقاد و پاسخ دموکرات های این نظرسنجی به سوال آمریکایی بودن رئیس جمهور دموکرات است.

در مجموع 10 درصد دموکرات ها هم درباره آمریکایی بودن رئیس جمهور کنونی آمریکا تردید دارند و از این میان، 5 درصد مطلقا مخالف آمریکایی بودن اوباما هستند.

کلید واژه ها: آمریکایی بودن


نظر شما :