کری و لاوروف امروز در ژنو دیدار می‌کنند

۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۹ کد : ۱۹۶۳۰۰۳ سرخط اخبار

وزرای خارجه روسیه و آمریکا امروز (جمعه) برای بررسی همکاری مشترک درباره سوریه در ژنو دیدار می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای بررسی همکاری مشترک درباره سوریه و راه های رسیدن به توافق آتش بس در این کشور به ویژه در شهر حلب، به ژنو رفته اند و قرار است امروز (جمعه) دیدار مهمی داشته باشند.

لاوروف و کری روز پنجشنبه نیز در گفت وگوی تلفنی درباره همکاری مشترک دو کشور برای از بین بردن گروه های تروریستی در سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف درباره ادامه بررسی همکاری میان دو کشور برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حل اوضاع وخیم انسانی در این کشور گفت وگو کردند.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه عصر پنجشنبه با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره اوضاع این کشور بحث و گفت وگو کرد.

گزارشی از جزئیات این نشست منتشر نشده است اما قرار بود دو طرف درباره اجرای آتش بس در سوریه و اوضاع انسانی در این کشور به ویژه شهر حلب و آغاز روند سیاسی برای حل بحران گفت وگو کنند. لاوروف نیز بعد از این دیدار هیچ اظهاراتی را ایراد نکرده است.

روسیه و آمریکا اخیرا تماس ها و دیدارهای خود را برای بررسی حل و فصل بحران سوریه و برقراری آتش بس در این کشور افزایش داده اند.


نظر شما :