ادامه حمایت مسکو از اسد به انزوای بین‌المللی روسیه و سوریه می‌انجامد

۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۶۲۹۴۳ سرخط اخبار

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان این که کشورش هنوز موضع قطعی درباره پیشنهاد اردوغان برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه اتخاذ نکرده مدعی شد: ادامه جانبداری روسیه از اسد باعث انزوای بین المللی سوریه و روسیه می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الفجر، بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: بحران سوریه هیچ راهکار نظامی ندارد و غیر ممکن است از "نظامی که به قتل مردمش ادامه می دهد" حمایت کرد. روسیه باید بداند ادامه حمایت از چنین نظامی به انزوای روسیه و سوریه در سطح بین المللی می انجامد .

بن رودس اعلام کرد که کشورش هنوز موضع قطعی درباره پیشنهاد اخیر ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اتخاذ نکرده است.

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد واشنگتن به همکاری با روسیه برای مبارزه با تروریسمی که در قالب "داعش" و جبهه "فتح الشام" ظهور کرده ادامه می دهد.

پیشتر یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدارشان در حاشیه نشست گروه 20 در چین درباره اختلافاتشان با یکدیگر درباره سوریه و مساله وارد کردن کمک های انسانی به سوریه و کاهش خشونت در این کشور گفتگو کردند.

در همین حال و در پی شکست گفتگوهای اخیر وزرای خارجه دو کشور در چین وزیر خارجه عربستان پیش بینی کرد ظرف 24 ساعت توافق برای آتش بس در سوریه ممکن شود.


نظر شما :