اسپانیا در آستانه سومین انتخابات پارلمانی

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۶۲۷۸۵ سرخط اخبار

نمایندگان پارلمان اسپانیا باز هم تلاش نخست وزیر موقت این کشور برای تشکیل دولت اقلیت را مسدود کرده و کشور را در آستانه سومین انتخابات پارلمانی در یک سال گذشته قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریانو راخوی، رهبر حزب محافظه کار "مردمی" اسپانیا جمعه، با 180 رای مخالف و 170 رای موافق نتوانست از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد؛ نیتجه ای که پیش از آن مشابه اش در رای گیری روز چهارشنبه تکرار شده بود. راخوی برای کسب اجازه از پارلمان برای تشکیل دولت به 6 رای موافق یا 11 رای ممتنع دیگر نیاز داشت.

راخوی در این رای گیری تنها از سوی اعضای حزب خودش و یکی از احزاب اعتدالی و منطقه ای حمایت می شد و تمامی اعضای حزب سوسیالیست علیه او رای دادند. رهبران سیاسی اسپانیا اکنون دو ماه فرصت دارند تا جایگزینی برای ائتلاف پیدا کنند اما اگر تلاش آنها به نتیجه ای نرسد مردم این کشور در ماه دسامبر بار دیگر باید در انتخابات شرکت می کنند.

حزب محافظه کار "مردمی" از سال 2011 قدرت را در دست دارد و در انتخابات ماه دسامبر و ژوئن گرچه کرسی های مجلس را کسب کرد اما نتوانست اکثریت مطلق این مجلس را به دست آورد. اعضای حزب سوسیالیست اسپانیا می گویند، فسادهای متعدد حزب محافظه کار و حمایت آنها از سیاست های ریاضتی مانع از حمایت این حزب از دولت اقلیت آنها می شود.


نظر شما :