بازنشستگی اجباری 586 سرهنگ ارتش ترکیه

۰۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۶۲۵۱۴ سرخط اخبار

شورای عالی نظامی ترکیه در جریان نشست 80 دقیقه ای خود که تحت ریاست بنعالی ییلدریم، نخست وزیر این کشور و در محل دفتر وی برگزار شد دست به اتخاذ تصمیمهای مهمی به منظور ایجاد اصلاحات هر چه بیشتر در ارتش از جمله بازنشسته کردن 586 سرهنگ زد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم های اتخاذ شده در نشست روز سه شنبه این شورا را در همان روز امضا کرد.

از جمله تصمیم های اتخاذ شده در این نشست بازنشسته کردن 586 تن از سرهنگهای ارتش و همچنین تمدید خدمت 434 سرهنگ دیگر برای مدت دو سال به منظور کاهش تعداد افسران ارشد استخدام رسمی بود. ارتش ترکیه مدتهاست که چنین اقدامی را برای ایجاد اصلاحات در خود ضروری دانسته است. افسرانی که حکم به بازنشستگی آنها داده شد شامل 470 سرهنگ نیروی زمینی، 71 سرهنگ نیروی دریایی و 45 سرهنگ نیروهای هوایی می شوند.

همچنین در یک تصمیم مهم دیگر شورای عالی نظامی ترکیه مدت خدمت افسران رسمی را به 28 سال کاهش داد.

این نشست بعد از آن که اعضای این شورا از مقبره مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه در محل بنای "آنیت کابیر" بازدید و به وی ادای احترام کردند برگزار شد.

در نتیجه اصلاحاتی که بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه ترکیه از سوی دولت این کشور انجام شد چندین وزیر مهم نیز در این شورا کرسی پیدا کردند.

خلوصی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه به همراه معاونان نخست وزیر شامل نورالدین جانیکلی، نومان کورتولموش، مهمت شمشک، طغرل تورکش و ویسی قایناق، بکر بوزداغ، وزیر دادگستری، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه، افکان آلا، وزیر کشور، فکری ایشیک وزیر دفاع و همچنین فرماندهان نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش در این نشست حضور پیدا کردند.

ماه گذشته میلادی در طی حکمی قانونی معاونان نخست وزیر به همراه وزرای امور خارجه، دادگستری و کشور نیز در نشستهای شورای عالی نظامی ترکیه شرکت می کنند.

اولین نشست شورای عالی نظامی ترکیه بعد از کودتای نافرجام در تاریخ 28 ژوئیه برگزار شد. برای نخستین بار محل برگزاری این نشست از مقر ستاد کل ارتش به دفتر نخست وزیر ترکیه در کاخ چانکایا منتقل شد. نشست روز سه شنبه دومین نشست این شورا در محلی غیر از مقر ستاد کل از زمان کودتای نافرجام بود.

در نشست ماه گذشته میلادی این شورا که پنج ساعت به طول انجامید تصمیم گرفته شد تا خلوصی آکار همچنان رئیس ستاد کل ارتش باقی بماند. همچنین این شورا تصمیم گرفت فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش را نیز در سمتشان حفظ کند.

کلید واژه ها: سرهنگ شورای عالی نظامی شورای عالی نظامی ترکیه


نظر شما :