چاووش اوغلو: اتریش مرکز "نژادپرستی افراطی" است

۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۹۶۱۹۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از اظهارات صدراعظم اتریش درباره شهروندان ترک مقیم این کشور گفت: اتریش مرکز "نژادپرستی افراطی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو خطاب به صدراعظم اتریش گفت: شما دروغ می گویید، چگونه جرأت می کنید که ترک های مقیم کشورتان را افراط گرا معرفی کنید؟ به نظر می رسد شما از حمایت گسترده ترک های مقیم کشورتان از رئیس جمهور ترکیه و کشورشان پس از کودتای 15 ژوئیه ناراحت شده اید.

کریستین کرن، صدر اعظم اتریش روز پنجشنبه از تظاهرات و اعتراضات ضد کودتا توسط ترک های اتریش انتقاد کرده و آنها را "افراط گرا" خوانده بود. چاووش اوغلو گفت این اظهارات کرن حتی از اظهاراتش درباره توقف پروسه الحاق ترکیه به اتحایده اروپا هم زشت تر است. 

چاووش اوغلو هم چنین با انتقاد از برخی گزارش های نوشته شده توسط برخی سیاستمداران اروپا گفت: مردم سازمان هایی مانند پارلمان اروپا را خوب می شناسند. احزاب سیاسی اروپا و رسانه ها پس از افزایش نژادپرستی در اروپا سوار بر موج های پوپولیستی شده اند. به نظر می رسد تمایلات ضد ترکیه به همراه گرایش های ضد اسلام گرایی از سوی برخی که عقل رشد ترکیه را ندارند، ترویج می شود.

وی افزود: در شرایط عادی، انتظار می رود که یک رسانه حساسیت بیشتری نسبت به آزادی ها، حقوق بشر و دموکراسی نشان دهد اما متاسفانه، رسانه ها در اروپا بی طرفی خود را از دست داده و جانبدارانه عمل می کنند.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به گزارش رسانه های آلمانی نیز اعلام کرد: رسانه های این کشور مستقل نیستند. اگر به روزنامه های این کشور نگاه کنید روزنامه های چپ و راست گرا تیترها و مطالب یکسانی دارند. همه آنها توسط یک فرد اداره می شوند.

وی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: سیاست این اتحادیه مبنی بر ایجاد یکپارچگی شکست خورده است.

او در بخش دیگری از اظهاراتش از افزایش نژادپرستی در اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه پوپولیسم در اروپا بر خردمندی و حس مشترک غلبه پیدا کرده است.

همچنین چاووش اوغلو در ادامه اظهاراتش از سفر دو روزه جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ترکیه در 24 اوت (سوم شهریور) خبر داد.

کلید واژه ها: اتریش


نظر شما :