اردوغان از هیچ چیزی، بیشتر از عذرخواهی تنفر ندارد

۰۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۶۰۶۱۷ سرخط اخبار

پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره نامه عذرخواهی رئیس جمهور ترکیه خطاب به همتای روس خود بابت سرنگونی سوخو 24 تاکید کرده که رجب طیب اردوغان از عذرخواهی کردن متنفر است.

به گزارش فارس، در ادامه واکنش ها به نامه رجب طیب اردوغان و عذرخواهی او بابت ساقط شدن سوخو 24 روسیه، یک پایگاه آمریکایی از تنفر رئیس جمهور ترکیه نسبت به عذرخواهی سخن گفته است.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه(دیروز) اعلام کرد رئیس جمهوری ترکیه به خاطر کشته شدن خلبان روسی در حادثه سرنگونی جنگنده «سوخو 24» بر فراز سوریه از «ولادیمیر پوتین» عذرخواهی کرده و خواستار عادی سازی روابط میان دو کشور شده است.

اردوغان تأکید کرد: من مایلم مجددا همدردی و عمیق ترین تسلیت خود به خانواده این خلبان روسی را ابراز کرده و بگویم که متأسفم. از صمیم قلب، در درد آن ها شریک هستم. خانواده خلبان روس، برای ما مانند خانواده های ترکیه ای هستند. برای جبران درد و خساراتی که بار آمده، آماده هر ابتکار عملی هستیم.

حالا یک پایگاه آمریکایی گزارشی با این عنوان به موضوع عذرخواهی رئیس جمهور ترکیه از روسیه منتشر کرد: «هرگز برای اردوغان دیر نیست که بگوید "متاسفم"».

فارن پالیسی در این گزارش دو موضوع را نام برده که رئیس جمهور ترکیه از آن نفرت دارد اول، اهانت کسی نسبت به خودش و دوم عذرخواهی کردن او از کس دیگری.از نظر این پایگاه خبری تحلیلی، آقای اردوغان  از عذرخواهی بیشتر متنفر است.

 در این گزارش آمده است: «اگر چیزی وجود داشته باشد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیشتر از اهانت کسی نسبت به خودش از آن بیشتر تنفر داشته باشد، آن چیز اجبار او به عذرخواهی کردن از کسی به خاطر رفتارش است».

فارن پالیسی البته به شرایط کنونی منطقه ای و بین المللی ترکیه هم پرداخته و عذرخواهی اردوغان از روسیه و تلاش او برای ازسرگیری روابط با اسرائیل را به این موضوعات پیوند زده است.

در گزارش آمده است: «اقدامات فعال اردوغان برای بهبود روابط با کرملین و اسرائیل در حالی صورت گرفته که نگرانی درباره تهدید داعش برای امنیت خاورمیانه افزایش یافته و مدت کوتاهی پس از اهانت ترکیه توسط آلمان با به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در سال 1915 انجام شد».

کلید واژه ها: اردوغان رئیس جمهور ترکیه


نظر شما :