اسکاتلند: مصمم هستیم در اتحادیه اروپا بمانیم

۰۶ تیر ۱۳۹۵ | ۰۷:۱۶ کد : ۱۹۶۰۵۰۹ سرخط اخبار

وزیر اول اسکاتلند یک روز بعد از اعلام نتیجه همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت، اسکاتلند مصمم است در اتحادیه اروپا بماند.

به گزارش فارس، «نیکولا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت این کشور فورا گفت وگوها با اتحادیه اروپا را آغاز و مصمم است در این اتحادیه باقی بماند.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، وزیر اول کشور اسکاتلند یک روز بعد از اعلام نتیجه همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات اسکاتلند با اتحادیه اروپا فورا آغاز می شود.

وی افزود، اکثریت مردم اسکاتلند در همه پرسی جدایی برتیانیا از اتحادیه اروپا رای به ماندن دادند ولی متاسفانه رای همه بریتانیا به خروج بود.

خانم استرجون از نتیجه کلی بریتانیا ابزار تاسف کرد و گفت طی گفت وگوها و مباحث زیاد درباره تاثیرات خروج از اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدند که اقداماتی انجام گیرد که برای حفظ خواسته و مزایای اسکاتلند باشد و اسکاتلند مایل است در اتحادیه اروپا بماند.  

نیکولا استرجون همچنین گفت، آغاز گفت وگوها برای برگزاری همه پرسی دوم جدایی اسکاتلند از بریتانیا بسیار محتمل است و قوانین لازم برای برگزاری همه پرسی به زودی وضع می شود. وی نسبت به رای مردم اسکاتلند برای ماندن در اتحادیه اروپا گفت از این نتیجه احساس غرور می کند.

وزیر اول اسکاتلند و دیگر سیاسیون ارشد این کشور بارها تهدید کرده بودند در صورت رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی، اسکاتلند همه پرسی دیگری برای جدایی از بریتانیا برگزار می کند.

کلید واژه ها: اسکاتلند اتحادیه اروپا بریتانیا


نظر شما :