دومین گزارش «برجامی» کمیسیون امنیت ملی

۰۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۶۰۳۹۱ سرخط اخبار
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 26 تیر موعد ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صحن علنی مجلس است.
 
احمد امیرآبادی فراهانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طرف مجلس شورای اسلامی بر اجرای برجام نظارت می کند.
 
وی تصریح کرد: طبق تبصره (1) «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
 
امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تازگی تشکیل شده است و اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون نیز انتخاب شده اند.
 
وی تصریح کرد: 26 تیر موعد ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست در مورد اجرای برجام به صحن علنی مجلس است.
 
برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) از 26 دی 1394 اجرا شد و حدود سه ماه بعد از آن یعنی (29 فروردین 1395) وزارت امور خارجه گزارش خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تقدیم کرد.
 
پس از آن، سیدعباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام 13 اردیبهشت 1395 در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت.
 
وی پس از این جلسه به خبرنگار ما گفت: وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه گزارش اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه برجام در روز 26 دی 94 اجرایی شد روز 26 فروردین 95 موعد سه ماهه می شد و ما رأس موعد مقرر گزارش کتبی را به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارائه کردیم.
 
وی افزود: عمده سوال مطرح شده در این جلسه در مورد ابعاد مختلف اجرایی شدن برجام بود و عمده نگرانی نمایندگان مربوط به رفع تحریم ها و مباحث بانکی است.
 
عراقچی تاکید کرد: در مجموع روند رو به پیشرفتی داریم البته موانعی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

نظر شما :