نهاد مبارزه با پولشویی به بانکها درباره تجارت با ایران هشدار دهد

۰۲ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۰۳۷۰ سرخط اخبار

یک قانونگذار آمریکایی، بامداد چهارشنبه در بیانیه ای از اعضای نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی خواست به بانکها درباره تجارت با ایران هشدار بدهد.

به گزارش فارس، مایک پامپئو، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد چهارشنبه در بیانیه ای از نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی خواست در برابر ایران قاطع عمل کند. 

بیانیه این قانونگذار آمریکایی در شرایطی صادر شده که اعضای «کار گروه اقدام مالی» (FATF)، نهاد اصلی مبارزه با پولشویی، در حال برگزاری نشستی در شهر «بوسان» کره جنوبی هستند.

در روزهای گذشته، نمایندگان کنگره آمریکا و لابی های حامی تحریم ایران بارها با صدور بیانیه، «کارگروه اقدام مالی» را به حفظ سیاست های ضد ایرانی خود ترغیب کرده اند. 

«پامپئو» که از مخالفان سیاست های دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است در این بیانیه نوشته است: «کارگروه اقدام مالی در حالی که دیگران در برابر ایران و دولت اوباما تسلیم شده اند، کماکان حقایق را در مسائل مناقشه انگیز بیان می کند.»

 «کار گروه اقدام مالی» اسفند سال گذشته با صدور بیانیه ای، ایران را به اهمال در «مقابله با خطرات تأمین مالی گروه های تروریستی» متهم کرده و تهران را «تهدیدی برای یکپارچگی نظام مالی بین المللی» خواند. 

این کارگروه، علاوه بر این، علی رغم توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 از سازمان های اطلاعات مالی کشورها خواست مبادلات مالی و روابط تجاری ایران را با حساسیت و دقت بیشتری دنبال کنند.

قانونگذار آمریکایی در بیانیه خود نوشته است: «علی رغم اقدامات لابی گری ایران، من از کارگروه اقدام مالی می خواهم قاطعانه از اعضایش بخواهد به بانکهایشان درباره خطرات تجارت با ایران هشدار بدهد.»

دولت آمریکا به موجب توافق هسته ای با ایران متعهد به جلوگیری از انجام اقداماتی است که تجارت مشروع با تهران را سد می کند.


نظر شما :