بوئینگ امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران را تأیید کرد

۰۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۶ کد : ۱۹۶۰۳۳۱ سرخط اخبار

شرکت هواپیمایی «بوئینگ» امضای توافق با «ایران ایر» برای فروش هواپیمای این شرکت به ایران را مورد تأیید قرار داد.

به گزارش فارس، شرکت هواپیمایی «بوئینگ» امضای قرارداد با ایران برای خرید هواپیمای این شرکت را تأیید کرد.

شرکت بوئینگ روز سه شنبه (امروز) در بیانیه ای برای خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که «بعد از تعیین این مسئله که ایران به تعهدات خود طبق برجام که تابستان گذشته حاصل آمد، پایبند بوده است، بوئینگ با مجوز دولت آمریکا قرارداد (با ایران) را به امضا درآورده است».

در این بیانیه هیچ جزئیاتی درباره فروش نیامده است.

ایران ایر روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که قصد دارد نسل جدیدی از بوئینگ 737 و همچنین 300 ER و 100 نسخه بوئینگ 777 خریداری کند.

وزیر حمل و نقل ایران اوایل امروز اعلام کرد که یک قرارداد احتمالی بین ایران و بوئینگ احتمالاً به ارزش حدود 25 میلیارد دلار خواهد بود.

«دنیس مولنبرگ»، یکی از مقامات ارشد بوئینگ، چند روز پیش اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد در صورت اجازه دولت آمریکا با ایران قرارداد ببندد.

مولنبرگ درباره بازار صنعت هواپیمایی ایران گفت پتانسیل بازار ایران بصورت مساوی بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شده است و قصد داریم تا در این زمینه با ایرباس رقابت کنیم.

از زمان لغو تحریم های غرب علیه ایران، این کشور به صورت جدی برای خرید هواپیماهای مسافربری اقدام می کند و با توجه به کاهش شدید تقاضا برای خرید هواپیماهای مسافربری در جهان به دلیل بحران های کنونی در اقتصاد جهانی، باز شدن بازار ایران برای شرکت های هواپیماسازی بسیار امیدوار کننده است.

طی روزهای گذشته، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده است که جزئیات قرارداد ایران با بوئینگ طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.


نظر شما :