دعوت «ایاد علاوی» به تغییر سفیر عربستان در عراق

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۹۶۰۲۵۶ سرخط اخبار

نخست وزیر اسبق عراق با انتقاد از اظهارات اخیر سفیر عربستان در خصوص نبرد فلوجه، اظهارات سفیر عربستان را ناراحت کننده توصیف کرد.

به گزارش فارس، «ایاد علاوی» رهبر «ائتلاف ملی» در پارلمان عراق اظهارات اخیر «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد را ناراحت کننده توصیف کرد.

نخست وزیر اسبق عراق در گفت وگو با شبکه خبری «سومریه»، گفت: اینگونه اظهارات از سوی هیچ کسی قابل قبول نیست و پیشتر نسبت به اینکه نبرد فلوجه را نبردی طائفه ای بنامند اعتراض کرده بودم؛ نبرد فلوجه نبردی برای رهایی از داعش است اما در پیچ و خم آن گرایش سیاسی و طائفی نیز وجود دارد.

وی که از مخالفان دولت فعلی عراق است، در انتقاد به حضور سفیر عربستان در بغداد افزود: اگر نخست وزیر عراق بودم خواستار جایگزین شدن سفیر دیگری می شدم؛ معتقدم حتی عراقی ها نباید درباره عربستان اظهار نظر کنند زیرا دخالت های این چنینی نه به سود منطقه است نه به سلامت آن کمکی می کند.

علاوی در ادامه گفته که ایرانی ها به دادن عنوان مشاور حکومت عراق به سردار سلیمانی اعتراض کرده بودند و افزود: سردار سلیمانی فردی مسئول در کشوری همسایه است.

وی در خصوص الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) هم اظهار نظر کرد و گفت: به گروهی از بسیج مردمی که مبارزه می کنند تحت هیچ شرایطی توهین نمی کنم زیرا با نیروهای مسلح ارتش عراق و با همکاری آنها فعالیت می کند و وجود خود را به اثبات رسانده اما برخی عناصر نامنظم در بسیج مردمی حضور دارند که اقداماتی انجام داده و تحت امر فرماندهی این نیروها نیستند.

پیشتر ثامر السبهان سفیر عربستان در بغداد که اخیرا اظهارات تنش زایی در توییتر داشته مستشاران ایرانی که برای حمایت از ارتش عراق در این کشور حضور دارند را تروریست خوانده بود و مدعی شده که ایرانی ها می خواهند «عراقی های عرب» را با آتش طائفه گری بسوزانند.


نظر شما :