اوباما سربازان را در افغانستان کاهش ندهد

۱۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۵۹۶۰۸ سرخط اخبار

تعدادی از ژنرال ها و دیپلمات های ارشد بازنشسته آمریکایی، از «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده خواستند، رقم کنونی سربازان آمریکایی را در افغانستان حفظ کند.

به گزارش فارس، 13 ژنرال و دیپلمات ارشد بازنشسته آمریکایی که در راس آن ها «دیوید پترائوس» رئیس پیشین اداره مرکزی اطلاعات آمریکا قرار دارد، با نوشتن نامه سرگشاده ای از «باراک اوباما» خواستند تا سطح فعلی سربازان این کشور در افغانستان را حفظ کند.

این مقامات آمریکایی همچنین درخصوص تضعیف روحیه نیروهای دولتی افغانستان و تقویت شبه نظامیان طالبان در صورت کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار دادند.

آنها در این نامه همچنین حفظ سطح فعلی 9800 سرباز آمریکایی در افغانستان را جلوگیری از موج خروج پناهجویان از این کشور، تضعیف روحیه طالبان و افزایش روحیه ارتش و مردم افغانستان، وضعیت اقتصاد این کشور و شاید حتی ارزیابی های راهبردی برخی در پاکستان موثر دانستند.

در ادامه این نامه آمده است: ما به عکس معتقد هستیم که کاهش حمایت مالی و نظامی ما در ماه های آینده از افغانستان تاثیری منفی بر هر یک از موارد ذکر شده خواهد داشت.

مقامات بازنشسته مذکور در ادامه نامه خود گفتند: افغانستان جایی است که القاعده و وابستگانش اولین بار حمله 11 سپتامبر را برنامه ریزی کردند و این کشور جایی است که آنها همچنان به فعالیت در آن ادامه می دهند و به طور کلی برای شکست جنبش جهانی افراطگرایی مهم است.

صدای آمریکا نوشت: در این کشور در صورت وجود خلا امنیتی القاعده و داعش که همچنان رد پای ناچیزی در آن دارند گسترش پیدا خواهند کرد. اگر افغانستان به آشوب های دهه 1990 برگردد میلیون ها پناهنده دوباره به دنبال سرپناه در کشورهای همسایه و خارجی خواهند رفت و به طرز چشمگیری چالش های حادی که از قبل در اروپا و فراتر از آن مشاهده شده را تشدید خواهند کرد.

ژنرال و دیپلمات بازنشسته آمریکایی در نامه ای از باراک اوباما خواستند تا سطح فعلی سربازان این کشور در افغانستان را حفظ کند و نسبت به تضعیف روحیه نیروهای دولتی افغانستان و تقویت شبه نظامیان طالبان در صورت کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار دادند.

در پایان این نامه امضای «جان الن» فرمانده پیشین ائتلاف به رهبری ایالات متحده علیه داعش، «رایان کراکر» سفیر پیشین ایالات متحده در کابل و «زلمی خلیلزاد» سفیر آمریکا در افغانستان، عراق و ملل متحد نیز به چشم می خورد.

کلید واژه ها: بازنشسته


نظر شما :