اسد تدوین قانون اساسی از طرف روسیه را تکذیب کرد

۰۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۵۹۳۶۴ سرخط اخبار

دیدبان روسیه: ریاست جمهوری سوریه در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "فیس بوک" نوشت: طی دو روز گذشته سؤالات زیادی درباره ارائه پیش نویس قانون اساسی جدید به دمشق، مطرح شد اما باید تأکید کنیم که هیچ پیش نویسی به ما ارائه نشده است و آنچه که رسانه ها در این باره گفته اند صحت ندارد.

ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد: هیچ قانون اساسی جدیدی از خارج ارائه نخواهد شد، بلکه هرقانونی که تدوین شود فقط سوری خواهد بود و مورد بررسی قرار می گیرد تا سوری ها تنها در بین خود با آن توافق کنند. قانون اساسی جدید سوریه به همه پرسی گذاشته خواهد شد و هر چیزی غیر از این مسئله هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

پیش از این روزنامه "الاخبار" لبنان اعلام کرد که پیش نویس قانون اساسی جدیدی که روسیه برای سوریه تهیه کرده بود، به دمشق داده شده و دمشق اصلاحاتی را در آن انجام داده است اما روز پنجشنبه یک منبع روسی ارائه هرگونه پیش نویس قانون اساسی به سوریه را تکذیب و اعلام کرد که آنچه رسانه ها ترویج می دهند که پیش نویس قانون اساسی جدیدی از سوی روسیه به سوریه داده شده، تنها یک سند است که از سوی مرکز کارتر صادر شده است.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سند قانون اساسی جدید پیشنهاداتی است که مخالفان و آمریکا برای انتقال بیشتر اختیارات رئیس جمهور به دولت انتقالی آن را ارائه کرده اند.

پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که روسیه پیش نویس قانون اساسی جدیدی را برای سوریه تهیه کرده است.

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه نیز بر مخالفت کشورش بر تشکیل نظام فدرالی کرد در شمال سوریه تأکید کرد.

وی گفت: ما همواره تکرار می کنیم که حل بحران سوریه باید نتیجه توافق میان رهبران و مردم این کشور باشد. حل و فصل سیاسی بحران باید براساس چند مسئله مهم باشد که مهم ترین آن ها حفظ حاکمیت کشور و امنیت مردم است. این مسئله امکان تجزیه کشور یا قبول منطقه فدرالی را بعید می داند.

وی تأکید کرد که هرگونه مذاکرات خارج از این چارچوب قابل قبول نیست.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها: نویس قانون اساسی پیش نویس قانون اساسی پیش نویس قانون قانون اساسی جدیدی اساسی جدیدی


نظر شما :