امریکا پیام‌های متفاوتی درباره تعامل بانک‌ها با ایران می‌فرستد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۵۹۰۰۱ سرخط اخبار

استوارت لوی اعلام کرد که دولت آمریکا درباره تنبیه های درنظر گرفته شده برای تجارت بانک های خارجی با ایران پیام های متفاوتی می فرستد.

به گزارش فارس، یکی از بانکداران آمریکایی که پیشتر دستور تحریم های آمریکا علیه شرکت های معامله کننده با ایران را صادر می کرد، گفت دولت اوباما پیام های متفاوتی را درباره تنبیه کردن کسانی که با ایران تجارت می کنند، ارسال می کند.

«استوارت لوی» که از سال 2004 تا 2011 در سمت معاون اطلاعات و تروریسم مالی وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده بود، طی یادداشتی در وال استریت ژورنال تصریح کرد جان کری وعده داد تا موسسات مالی اروپایی را برای معامله با ایران ترغیب کند و این یعنی واشنگتن بانک های غیرآمریکایی را جهت انجام چیزی که برای بانک های آمریکایی غیرقانونی است، ترغیب می کند.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» محدودیت ها بر تجارت مستقیم آمریکایی ها با ایران در حالی برجای خود باقیمانده که معاملات جهانی با ایران از سرگرفته شده اما مقامات دولت اوباما نگرانند که درصورت حس نشدن لغو تحریم ها در ایران، تندروها برای به شکست کشاندن توافق هسته ای قدرت بگیرند.

لوی با بیان اینکه ارسال پیام های دوگانه هیچ معنایی ندارد، گفت با این حال ایران هنوز فعالیت هایی که باعث تحریم شده بود از جمله آزمایش موشک های بالستیک و حمایت مالی از گروه های مقاومت را قطع نکرده و بانک اچ اس بی با ایران تجارت نخواهد کرد.

وی افزود: «دولت ها می توانند تحریم ها را لغو کنند اما بخش خصوصی هنوز مسئول مدیریت ریسک های خود است و بدون شک بخاطر کاستی و اهمال مواخذه خواهد شد.»


نظر شما :