اوباما برای حادثه هیروشیما عذرخواهی نخواهد کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۵۸۷۶۸ سرخط اخبار

روزنامه نیویورک تایمز از احتمال بازدید باراک اوباما از بنای یادبود هسته ای هیروشیما یا ناگازاکی طی آخرین سفر وی به ژاپن خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه نیویورک تایمز از احتمال بازدید باراک اوباما از هیورشیما یا ناگازاکی که از سوی آمریکا هدف حملات اتمی قرار گرفته اند، طی سفر وی ژاپن خبر داد.

نیویورک تایمز نوشت؛ وقتی اوباما در نوامبر سال 2009 به ژاپن سفر کرد ابراز امیدواری کرد که روزی بتواند از شهرهای هیروشیما و ناگازاکی که در جنگ جهانی دوم مورد حمله اتمی قرار گرفته بودند بازدید کند.

براساس این گزارش، درحالی که باراک اوباما قرار است در چهارمین و احتمالا آخرین سفرش برای حضور در نشست سران گروه 7 در ماه جاری میلادی به توکیو سفر کند کاخ سفید درحال بررسی این موضوع است که آیا آقای اوباما می تواند حرف خود درباره بازدید از هیروشیما یا ناگازاکی را عملی کند یا نه.

تاکنون هیچ یک از روسای جمهور آمریکا از بیم اینکه این اقدام نوعی عدرخواهی از حملات اتمی آمریکا تلقی شود از بناهای یادبود هسته ای هیروشیما و ناگازاکی بازدید نکرده است.

اوباما در سال 2009 گفته بود؛ یاد هیروشیما و ناگازاکی در ذهن همه جهان قرار دارد و من خوشحال میشوم که فرصتی پیدا شود تا در دوره ریاست جمهوری از این شهرها بازدید کنم.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری اخیر خود به موضوع تراژیک هیروشیما و ناگازاکی اشاره کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا باراک اوباما معتقد است که ژاپن سزاوار عذرخواهی دولت آمریکا است گفت: نه وی چنین چیزی فکر نمی کند.  

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی منجر به کشته شدن بیش از 200 هزار نفر، اغلب از غیرنظامیان، و منجر به تسلیم حکومت وقت ژاپن در جنگ جهانی دوم شد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اولین مقام آمریکایی بود که در فروردین سال 1395 از بنای یادبود هسته ای هیروشیما بازدید کرد.

کلید واژه ها: هیروشیما ناگازاکی ژاپن هیروشیما و هیروشیما و ناگازاکی و ناگازاکی باراک اوباما


نظر شما :