افسر نیروی دریایی انگلیس، به داعش پیوست

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۱۶ کد : ۱۹۵۸۷۴۸ سرخط اخبار

یک روزنامه انگلیسی خبر داد به اسنادی از مشخصات اعضای داعش دست یافته که نام یکی از افسران نیروی دریایی انگلیس در آن دیده می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از افسران نیروی دریایی انگلیس با رفتن به سوریه، به داعش ملحق شده که این مساله موجب نگرانی مقامات نظامی انگلیس شده است.

به نوشته دیلی میل، «علی العسیمی » که در یکی از دانشکده های رده بالای نیروی دریایی انگلستان تحصیل کرده بود، با فرار به سوریه، عضو داعش شد.

کارشناسان دفاعی انگلیس هشدار دادند، سطح بالای مهارت و دانش این افسر فراری نیروی دریایی درباره سیستم دریایی انگلیس و ناوگروه ها و مسایل امنیتی و محیطی، می تواند تهدیدی علیه این کشور باشد.

«لرد وست» افسر رده بالای پیشین در نیروی دریایی انگلیس هشدار دادند فرار علی العسیمی به سوریه می تواند منجر به حملات علیه ناوگان دریایی انگلیس باشد. وی طی آموزش هایی که دیده است اطلاعات وسیعی درباره قابلیت نیروی دریایی انگلستان به دست آورده که می تواند برای داعش ارزشمند باشد.

«کاوین سایموندس» مدیر امنیتی اتاق حمل و نقل دریایی انگلستان گفت فردی که 3 سال در این زمینه آموزش دیده و تجربه دارد، می تواند به راحتی برای سازمان دهی حملات تروریستی مورد استفاده قرار بگیرد.

اطلاعات این افسر کویتی الاصل در میان اسناد فاش شده ای یافت شد که روز یکشنبه به دست دیلی میل رسید.

کلید واژه ها: دریایی انگلیس


نظر شما :