تکذیب تعلیق مذاکرات صلح یمن

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۵۸۷۴۷ سرخط اخبار

خبرگزاری رسمی یمن(سبا) به نقل از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، خبر مربوط به تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در هیأت ملی یمن شنبه شب به خبرگزاری سبا گفت: «اسماعیل ولد الشیخ احمد» در تماس تلفنی با هیأت ملی یمن خبر شبکه العربیه درباره تعلیق مذاکرات را تکذیب کرد.
 
این منبع گفت: هیأت ریاض (نمایندگان منصور هادی) از طریق شبکه های دشمن با ارایه مطالبی درباره تعلیق نشست های مذاکرات صلح یمن در کویت، برای شکست این مذاکرات زمینه سازی می کند.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که اسماعیل ولد الشیخ در فیس بوک خود اعلام کرده که نشست های روز شنبه به پایان رسیده و مشورت ها فردا دنبال خواهد شد.

دور جدید گفت وگوهای صلح یمن٬ اخیراً با حضور نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و هیأت ریاض در کویت آغاز شد.
مقام های یمن در این مدت بارها ائتلاف عربی و مزدوران سعودی را به نقض آتش بس و حمله به مناطق مختلف این کشور متهم کرده اند.

گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو٬ بدون نتیجه پایان یافت.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده تا «عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.


نظر شما :