فشار کنگره و سنا بر روی اوباما

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵ کد : ۱۹۵۸۳۷۲ سرخط اخبار

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص حکم دادگاه آمریکایی در مصادره 2 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران، اظهار داشت: در قرارداد الجزایر که باعث رهایی جاسوس های آمریکایی شده بود، یک بند مورد توافق در الجزایر این بود که اقامه دعوا از طرفین در محاکم بین المللی انجام نشود و گروگان های آن ها دیگر حق اقامه دعوا نداشته باشند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه محاکم قضائی که باید به قرارداد بین دو کشور احترام بگذارند، توجهی نکردند و اقدام به صدور حکم بر علیه جمهوری اسلامی ایران کردند. صدور این گونه احکام توام با غرض ورزی از سوی آمریکایی ها امری طبیعی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: همه جهانیان می دانند که انفجار برج های دوقلو در 11 سپتامبر کار القاعده بوده است و خود این گروه تروریستی بیانیه داده و اعضای آن هم دستگیر و افراد اصلی نیز شناسایی شدند و آمریکا نیز هویت این افراد را اعلام کرد.

وی افزود: همه نشانه ها مشخص می کند که جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در این حادثه تروریستی نداشته است ولی بجای اینکه این موضوع با محوریت عربستان پیگیری شود بر علیه ایران به جریان افتاده است.

یوسفان ملا متذکر شد: افکار عمومی دنیا این اقدامات را می شناسد و ممکن است در کوتاه مدت دستبردی به اموال ایران بزنند ولی در نهایت اعتبار جهانی خود را از دست می دهند و آمریکا دیگر برای نگهداری سپرده کشورها جای امنی نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: این اقدام آمریکا وسیله ای تبلیغاتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری است و کنگره و سنای آمریکا با آغاز این اقدامات به دنبال عدم اجرای برجام و تحت فشار قرار دادن اوباما هستند.


نظر شما :