روسیه رادار نظامی به سوریه تحویل داد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۵۸۳۴۱ سرخط اخبار

مسکو سامانه های راداری پرکاربرد در واحدهای پیاده نظام تحویل داده که تاکنون فقط در اختیار یگان های ارتش روسیه بوده است.

به گزارش ایرنا مسکو در ادامه همکاری های نظامی با دمشق که از پنج سال پیش درگیر مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری در این کشور است، سامانه های راداری پرکاربرد در واحدهای پیاده نظام تحویل داده که تاکنون فقط در اختیار یگان های ارتش روسیه بوده است.

روزنامه روسی راسیسکایا نوشته است: سامانه های راداری «فارا یک» با توان نصب بر روی تسلیحات نیروهای پیاده نظام در هر شرایط آب و هوایی مواضع و نیروهای دشمن را ردیابی می کنند و نظامیان بدون اینکه خود را در معرض خطر آتش مقابل قرار دهند، عملیات شناسایی و شلیک را با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهند.

این سامانه راداری با توان شناسایی دو کیلومتری انسانی و چهار کیلومتری زرهی مانند تانک تاکنون فقط در اختیار ارتش روسیه بوده است.

روسیه در چارچوب اجرای قرار دادهای نظامی با سوریه افزون بر انجام عملیات بمباران و موشکباران یگان های نیروی هوافضای خود در این کشور که سبب زمین گیر شدن گروه های تروریستی بویژه داعش شده است، محموله های تسلیحاتی در اختیار نظامیان سوری گذاشته است.

پیشتر نیز ارتش سوریه با دریافت آتشبارهای پرقدرت «توس 1 ای» معروف به «جهنم روسی» یا «پخته شدن در آفتاب» توانست در مناطق کوهستانی لاذقیه پیشروی کند و سنگرها و پایگاههای گروه های تروریستی بویژه داعش را ویران کند.

آتشبار جهنم روسی با برد 4،5 کیلومتر و شلیک 24 گلوله در هر بار، پس از برخورد به هدف در عرض چند ثانیه با تولید 1000 درجه سانتیگراد دما تا شعاع چند صد متری را با امواج ویران کننده دمایی انفجاری و حذف تمامی اکسیژن موجود منهدم می کند.


نظر شما :