عباس خواهان کمک برای پایان اشغالگری‌ها شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۹۵۸۳۳۵ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه از رئیس جمهوری فرانسه و دبیر کل سازمان ملل متحد خواست به پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی کمک کنند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، عباس در جریان امضای توافقنامه تغییر شرایط آب و هوایی در ساختمان سازمان ملل در نیویورک گفت: از تلاش های فرانسه در نشست سران برای تغییر شرایط آب و هوایی و همچنین تلاش های دبیر کل سازمان ملل قدردانی می کنم و از شما می خواهم که در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی به ما کمک کنید؛ رژیم صهیونیستی مسئول تغییر شرایط آب و هوایی در فلسطین و شهرک سازی این رژیم مسئول تغییر طبیعت است.

وی افزود: کشور فلسطین امروز در توافق سازمان ملل برای تغییر شرایط آب و هوایی برای اولین به عنوان عضو کامل در این توافقنامه شرکت کرده است و این کشور به مضمون توافقنامه و اجرای فوری آن پایبند است.

توافق تغییرات آب و هوایی امروز به امضا رسید، این برای اولین بار است که یک سند سازمان ملل در اولین روز توسط ۱۷۱ کشور به امضا می رسد.

توافقنامه پاریس در تاریخ ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی با توافق ۱۹۶ کشور جهان و در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل که با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از ۲ درجه سانتی گراد در قرن جاری و تلاش درجهت محدودیت افزایش دما به زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن در قبل از صنعتی شدن است.

لازم به ذکر است معاهدات بین المللی مطابق حقوق معاهدات وین پس از امضاء نمایندگان کشورها جهت لازم الاجرا شدن باید به تصویب مجالس آن کشورها نیز برسد.


نظر شما :