۵۰۰ پناهجو در سواحل لیبی غرق شدند

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۹۵۸۲۸۸ سرخط اخبار

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل خبر داد که هفته گذشته در اثر واژگون شدن یک کشتی حامل پناهجویان در سواحل شهر توبورک کشور لیبی 500 نفر از این پناهجویان جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند.

به گزارش ایرنا، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه رسما تایید کرد که در اثرتراکم سرنشینان بر روی یک کشتی حامل پناهجویان کشتی مذکور در نزدیکی سواحل کشور لیبی واژگون شده و فقط 41 نفر از مجموع 541 نفر از این پناهجویان نجات یافته اند.

نهاد مذکور این حادثه را پر تلفات ترین حادثه مربوط به فرار پناهجویان آفریقایی در سال گذشته ذکر کرده که از طریق دریای مدیترانه قصد رفتن به کشورهای اروپای را داشته اند و در ادامه نوشته است که 37 پناهجوی مرد، سه زن ویک کودک تنها بازماندگان این حادثه دردناک بوده اند.

بر اساس همین گزارش و به نقل از بازماندگان این حادثه یک کشتی 30 متری حامل 100 تا 200 نفر از این پناهجویان که هفته گذشته از سواحل شهر توبورک در لیبی عازم اروپا بوده در میانه راه قصد انتقال سرنشینان خود به یک کشتی پر سرنشین دیگر را داشته وهمین مسئله موجب سنگینی بیش از حد و واژگون شدن کشتی دوم شده است.

به گفته این نهاد تعدادی از سرنشینانی که هنوز به کشتی دوم منتقل نشده بودند وشماری از سرنشینانی که موفق شده اند با شنا خود را به کشتی اول برسانند تنها بازماندگان این حادثه بوده اند وتا کنون هیچ خبری ازقربانیان این حادثه در دست نیست.

بر اساس گزارش های سازمان ملل در سال جاری میلادی 179 هزار و 552 پناهجو تا کنون توانسته انداز طریق دریای مدیترانه خود را به کشورهای اروپایی برسانند ودرهمین فاصله 761 نفر از این مسافران دراثر حوادث مختلف در میان راه جان خود را از دست داده اند.

کمیته پناهندگان سازمان ملل درنهایت از کشورهای اروپایی خواسته است تا تدابیری را به منظور تسهیل سفر اینگونه پناهجویان از طرق عادی به اجرا در بیاورند تا از روی آوردن آن ها به قاچاقچیان و به مخاطره افتادن جان آن ها جلوگیری کنند.


نظر شما :