درخواست دو سناتور برای تحریم حزب‌الله‌لبنان

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۵۷۹۰۸ سرخط اخبار

سناتور روبیو و جین شهین خواستار اجرای کامل تحریم های حزب الله لبنان شدند.

به گزارش صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی مارکو روبیو در گزارشی نوشت این سناتور جمهوریخواه به همراه جین شهین، سناتور دموکرات ایالت نیوهمپشایر خواستار اجرای کامل تحریم های مالی بین المللی علیه حزب الله لبنان شدند.

سناتور نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گزارشی نوشت: روبیو و شهین، طی نامه ای از جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا و جان کری وزیر امور خارجه این کشور خواستند قانون تحریم مالی بین المللی علیه حزب الله مصوب 2015 را به طور کامل اجرا کنند.

در این گزارش آمده است: مارکو روبیو و جین شهین، امروز (7 آوریل) از جک لو و جان کری خواستند «قانون جلوگیری از تأمین مالی بین المللی حزب الله مصوب 2015» را به طور کامل اجرایی کنند. در این نامه، سناتورها در مورد پیامدهای عدم فشار مستمر بر این گروه تروریستی و عدم تشویق جامعه بین المللی برای قرار دادن این گروه در فهرست سازمان های تروریستی هشدار دادند.

قانون جلوگیری از تأمین مالی بین المللی حزب الله مصوب 2015 با هدف تحریم مؤسسات مالی بین المللی وضع شد که آگاهانه با حزب و حامیانش کار می کنند. با وجود تلاش های دولت اوباما علیه این سازمان، مؤسسات مالی که به این تأمین کنندگان مالی حزب الله کمک می کنند هنوز مجازات نشده اند. 

این سناتورها در نامه خود نوشته اند: ما این نامه را می نویسیم تا شما را تشویق کنیم فشار بیشتری بر حزب الله بیاورید و قانون جلوگیری از تأمین مالی بین المللی حزب الله مصوب 2015 را به طور کامل اجرا کنید. همان طور که اطلاع دارید، حزب الله سابقه طولانی در حملات تروریستی (مقاومت) علیه آمریکا و اسرائیل دارد.

این دو سناتور در پایان نامه خود نوشتند که مایل هستند دولت اوباما طی جلسه ای از تلاش هایش برای اجرای قانون جلوگیری از تأمین مالی بین المللی حزب الله مصوب 2015 بگوید و اعلام کند چه اقداماتی برای متقاعد کردن اروپا و آمریکا و متحدان عرب و حوزه خلیج (فارس) برای محکوم کردن حزب الله و تروریست خواندن آن انجام داده است. 

کلید واژه ها: روبیو شهین


نظر شما :