تظاهرات در پایتخت‌های اروپا در حمایت از مهاجران

۰۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۹۵۷۳۵۵ سرخط اخبار

یک روز پس از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای برخورد با بدترین بحران مهاجرت در این قاره از زمان جنگ جهانی دوم ، هزاران نفر به خیابان های پایتخت های کشورهای اروپا آمده و به طرفداری از مهاجران تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات در شهرهای لندن ، آتن ، بارسلونا ، وین و چند شهر سوییس برگزار شد و این درحالی است که آتن برای اجرای تدابیر مورد نیاز برای اعمال توافق به عمل آمده در یک اجلاس سران در بروکسل در روز جمعه سریعا وارد عمل شده است.

طبق این توافق، مهاجرانی از ترکیه به یونان می آیند از نیمه شب یکشنبه به ترکیه بازگردانده خواهند شد و درعوض اتحادیه اروپا در ازای هر مهاجر باز گشت داده شده یک پناهنده مستقر درخاک ترکیه را خواهد پذیرفت.

درلندن حدود چهار هزار نفر به تظاهرات پیوسته و پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که بر روی آنها شعار ' پناهندگان به اینجا خوش آمدند ' و ' درمقابل نژادپرستی ایستادگی کنید' نوشته شده بود.
یک خبرنگار آرژانتینی حاضر در این تظاهرات اظهارداشت :' اکنون وضعیت سوریه ، لبنان ، اردن و ترکیه .. و شمار پناهدگانی که آنها دارند و فشاری که بر آنها وارد می شود درحد باورنکردنی است و اروپا به آنها به حد کافی اجازه ورود را نمی دهد.

درآتن ، پلیس یونان از مشارکت 1500 نفر در تظاهرات خیابانی خبر داد در حالیکه رسانه ها شمار آنها را تا سه هزار نفر ذکر کرده اند.

این معترضان که در بین آنها شمار زیادی از پناهندگان بویژه کودکان و زنان وجود داشت شعار ' مرزها را باز کنید. ما انسان هستیم و حقوق انسانی ' سر دادند. 


نظر شما :