صدور حکم دیکتاتور فراری تونس

۰۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۵۷۳۴۵ سرخط اخبار

دایره جنایی دادگاه بدوی تونس روز جمعه حکم به مجازات 10سال حبس برای زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری تونس را در پرونده معروف به شرکت تبلیغاتی «بیان فو» صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الیوم السابع مصر، این دادگاه همچنین استماع شکوائیه مطرح شده از سوی «سمیره خباش» وزیر سابق تجهیز، «مراد مهدوی» مدیرشرکت بیان فو و همسرش «لیلیا ناصف» و نیز «سمیر بالحاج» و «آمنه بومعیزه» سایر متهمان پرونده را رد کرد.

استفاده شخصی از جایگاه و امکانات عمومی از اتهامات متهمان این پرونده است.

پیش از این، برخی مقامات رسمی تونس دعوایی را علیه این شرکت مطرح کرده بودند که در آن آمده بود: شرکت بیان فو قراردادی تبلیغاتی را با دولت زین العابدین بن علی بدون طی مراحل قانونی منعقد کرده است وعلت این قانون شکنی را وساطت بن علی و لیلی طابلسی همسر او در این قرارداد ذکر کرده بودند.

درتاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی (۲۴ دی ۱۳۸۹ خورشیدی) و در پی ناآرامی ها و اعتراضات گسترده مردم تونس از قدرت کنار رفت و جای خود را به محمد الغنوشی، نخست وزیر سپرد. وی سپس به همراه خانواده اش به عربستان سعودی گریخت.

درتاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، دولت جدید تونس، حکم بازداشت بین المللی زین العابدین بن علی و برخی از اعضای خانواده اش از جمله همسرش، لیلا طرابلسی را صادر کرد. یکی از اتهامات بن علی و همسرش، خروج میلیاردها دلار طلا و پول از کشور است.

عربستان سعودی که به دیکتاتور تونس پناه داده تاکنون واکنشی درباره پیگیری های قانونی مردم تونس برای محاکمه و بازپس گیری اموال به سرقت رفته به وسیله خانواده بن علی نداشته است.

کلید واژه ها: بن علی


نظر شما :