«اردوغان»: اجازه نمی‌دهیم ترکیه تجزیه شود

۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۴:۲۰ کد : ۱۹۵۷۲۷۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه در مراسم معرفی آژانس امدادرسانی «تیکا»، گفت که با تاسیس این آژانس، ترکیه پس از آمریکا، دومین کشوری خواهد بود که به همه جهانیان کمک های انسانی ارائه می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در آنکارا گفت: ما یعنی دولت و ملت ترکیه هیچ حسابی روی کمکهایی که به دیگران کرده ایم، باز نمی کنیم زیرا این کمک ها را بر اساس اصولی که با آن زنده ایم، انجام داده ایم. میزان کمک های ترکیه به خارجی ها بدون احتساب کمک هایی که به سوری ها کرده ایم، بالغ بر 6.6 میلیارد دلار است.

وی که در مراسم معرفی آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا)، سخنرانی می کرد گفت: این آژانس در ترکیه، دومین نهاد در جهان پس از آمریکا است که به تمامی جهانیان کمک های انسانی ارائه می کند و میلیون ها نفر در جهان از طرح های آژانس تیکا استفاده می کنند. 

اردوغان تصریح کرد: ما در ترکیه اگر مشکلات آوارگان را حل نمی کردیم، مصیبت آنها، گریبانگیر همه می شد. 

وی افزود: مسئولیت ما در قبال سایر کشورهایی که به حمایت ما نیاز دارند مانند همین 4 کشور آفریقایی که من اخیرا به آنها سفر کرده ام، بسیار سنگین و بزرگ است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بسیاری از کشورها تلاش دارند تا ترکیه را به زانو درآورند و از ابزارهای تروریسم در این راستا استفاده می کنند. ترکیه طی هزار سال گذشته، قربانی های زیادی داده و هنوز هم قربانی می دهد اما به اذن الهی همچنان قدرتمند می ماند. ما وارد نبرد با تروریسم شده ایم و به خوبی می دانیم که برادران عرب، ترکمانی و کرد در کنار ما هستند و احساس ما را دارند.

وی افزود: شمار زیادی از برادران کرد ما در سوریه، ظلم رژیم اسد را تحمل کرده اند. سلاح های غربی که مردم سوریه را می کشد و نیز سلاح هایی که سازمان تروریستی اتحاد دموکراتیک از آنها استفاده می کند، از کجا می آید؟ ما برای اهدافی کوچک تلاش نمی کنیم بلکه به دنبال داشتن ترکیه ای توانمند هستیم اما تروریست ها می خواهند ترکیه تجزیه شود که ما چنین اجازه ای به آنها نداده ایم.


نظر شما :