حمله شهردار لندن به اوباما

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۵۷۲۶۳ سرخط اخبار


بوریس جانسون، شهردار بانفوذ لندن رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل "ریاکاری" به باد انتقاد گرفت. براساس گزارش ها، باراک اوباما ماه دیگر به بریتانیا سفر می کند تا مساله ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را مطرح سازد.
به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، شهردار لندن که از حامیان خروج کشورش از اتحادیه اروپاست، با ارسال یادداشتی برای دیلی تلگراف نوشت: آنچه از طرف عمو سام (نماد شخصیتی و تجسم ملیت برای دولت فدرال ایالات متحده آمریکا) به طرف ما می آید، ریاکاری ظالمانه و گزاف است.
وی افزود: آیا می توانید متصور شوید که آمریکایی ها دموکراسی خودشان را به آن نظامی که ما در اتحادیه اروپا داریم، عرضه می کنند؟ این کشوری است که از امتناع شکوهمند خود برای پذیرش کنترل خارجی متولد شد.
جانسون در ادامه به این نکته اشاره کرد که ایالات متحده نمی پذیرد که شهروندانش هدف احتمالی احکام دادگاه جرایم بین المللی قرار بگیرند و احکام آن را به رسمیت نمی شناسد.
وی گفت: آمریکایی ها با وادار کردن ما به ماندن در ساختار فدرالی اتحادیه اروپا، ما را به سمت راهی ترغیب می کنند که خودشان هرگز آرزوی پیمودن آن را نداشتند. این به دلیل آن است که آنها کشوری هستند که به آزادی رسیدند. گاهی اوقات آنها فراموش می کنند که ما هم کاملا به آزادی علاقه مندیم.
روزنامه ایندیپندنت یکشنبه نوشت، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که حامی ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپاست، احتمالا اواخر آوریل به لندن می آید. این سفر دو ماه پیش از برگزاری رفراندوم 23 ژوئن برای تعیین ماندن/رفتن بریتانیا از اتحادیه اروپای 28 عضوی انجام می شود. اصطلاحا به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا "بریگزیت" گفته می شود.
سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از اظهارنظر درباره این گزارش اجتناب کرد. با این حال فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس گفته است که شنیدن اظهارات سایر کشورها در این مورد هم اهمیت دارد.
 

کلید واژه ها: بریتانیا اتحادیه اروپا


نظر شما :