شمارش معکوس برای حل بحران سوریه

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۳:۲۱ کد : ۱۹۵۷۱۶۹ سرخط اخبار

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه اظهار داشت که شمارش معکوس برای حل بحران سوریه ۱۴ مارس جاری (۲۴ اسفند) آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با ابراز خوش بینی نسبی در خصوص آینده حل و فصل بحران سوریه اظهار داشت که شمارش معکوس برای حل بحران این کشور ۱۴ مارس  آعاز می شود و تنها طرح جایگزین برای مذاکرات بازگشت به جنگ و درگیری است.

دی میستورا در مصاحبه با روزنامه «لوتان» سوئیس با بیان اینکه شرایط دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو با شرایط دور اول این گفتگوها تفاوت دارد، اظهار داشت که مقصود وی قبل از هر چیزی نتایج نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در مونیخ است که طی آن در خصوص تسریع در رساندن کمک های انسانی به اهالی مناطق ناآرام سوریه و توقف درگیری ها توافق حاصل گردید.

وی همچنین تصریح کرد که آتش بس علیرغم تمام حوادث همچنان پایدار است و علت این امر به مرکز هماهنگی روسیه و آمریکا که زیر نظر سازمان ملل در ژنو فعالیت می کند باز می گردد اما علیرغم اینکه آتش بس به صورت کامل برقرار نشده است مهم تامین شرایط برای جلوگیری از بالا گرفتن درگیری های نظامی است.

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه بر ضرورت برگزاری انتخابات در این کشور ظرف ۱۸ ماه تاکید کرده و اظهار داشت که شمارش معکوس در این خصوص ۱۴ مارس جاری (۲۴ اسفند) آغاز خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات مسئولان آمریکایی مبنی بر وجود طرح جایگزین در صورت شکست مذاکرات گفت: ما قبل از هر چیزی یک طرح اصلی داریم و آن برگزاری مذاکرات است. اگر این طرح شکست بخورد جایگزین آن بازگشت به جنگ است. آیا این چیزی است که سوری ها، خاورمیانه و اروپا می خواهند؟ طبیعتا نه.


نظر شما :