درخواست کمک بان‌کی‌‌مون برای حل بحران لیبی

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۵۶۹۸۸ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، تمامی بازیگران خارجی باید نسبت به کمک به حل بحران در لیبی اقدام لازم را انجام دهند تا از بدترشدن اوضاع در این کشور جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد که به الجزایر سفر کرده است، با رامتان لامامرا رییس دستگاه دیپلماسی این کشور دیدار کرد.

بان کی مون پیش از سفر خود به الجزایر گفته بود که کشورهای دیگر نباید آتش درگیری را در لیبی شعله ور سازند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار خود با وزیر امور خارجه الجزایر نیز درباره بحران لیبی گفت وگو کرد. مناقشات منطقه ای محوریت اصلی دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد با رییس دستگاه دیپلماسی الجزایر بود.

بان کی مون پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: من و وزیر خارجه الجزایر درباره نگرانی های عمیقی که درباره وضعیت لیبی داریم، گفت وگو کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: من از نقش الجزایر به ویژه در خصوص میزبانی مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد برای حل بحران لیبی صمیمانه قدردانی می کنم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: بازیگران خارجی باید به پیشبرد فرایند سازش و حل بحران لیبی کمک کنند تا بدین ترتیب جلوی به فاجعه کشیده شدن بحران انسانی کنونی در این کشور گرفته شود.


نظر شما :