پاپ: اروپا با "تهاجم عرب‌ها" مواجه است

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۵۶۹۴۰ سرخط اخبار
رهبر کاتولیک های جهان در جریان سخنرانی در جمع گروهی از مسیحیان فرانسه گفت: اروپا با "تهاجم عرب ها" مواجه است و البته این یک حقیقت است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان گفت: ما امروز می توانیم درباره "تهاجم عرب ها" صحبت کنیم. این یک حقیقت اجتماعی است. اروپا در طول تاریخ تعداد زیادی حمله را تجربه کرده است اما هربار با آنها مقابله کرده و به سمت جلو حرکت کرده است و خودش را بازسازی کرده و به واسطه تبادلات فرهنگی به پیشرفت رسیده است.
 
پاپ فرانسیس همچنین به تاریخچه مهاجرت در قاره اروپا اشاره کرد و تاثیر مثبت آن را در فرهنگ اروپا ذکر کرده و ادامه داد: اروپا تنها قاره ای است که می تواند باعث اتحاد در جهان شود. ما باید به دنبال یک نقش جهانی باشیم و آن را در ریشه های فرهنگی خود بیابیم.
 
کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد، اروپا با مشکل حجم زیاد مهاجرانی که به دنبال ورود به این قاره هستند، مواجه شده است و در سال گذشته میلادی 326 هزار مهاجر سوری و 121 هزار و 500 مهاجر عراقی وارد اروپا شده اند.
 
این اخبار پس از آن منتشر شد که الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اتریش و سایر کشورهای حوزه بالکان را به "از میان بردن اروپا" با اعمال محدودیت های مرزی متهم کرده است.
 
وی در جریان مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان گفت: آنچه که کشورها روی آن توافق کردند و درباره اش تصمیم گیری کردند اقدامی غیر دوستانه است.

نظر شما :