حمایت جان کری از قطعنامه ضد کره شمالی

۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۵۶۹۰۲ سرخط اخبار

در پی تصویب قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از آن استقبال کرد.

به گزارش صداوسیما ، در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزرات امور خارجه آمریکا منتشر شده است، جان کری از این قطعنامه استقبال و تأکید کرده است که تحریم های جدید ضد کره شمالی، شدیدترین تحریم های شورای امنیت طی دو دهه گذشته است. متن بیانیه جان کری به شرح زیر است:

«من از قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی که با اجماع تصویب شد استقبال می کنم، این قطعنامه نشان دهنده عزم جدی و هماهنگ جامعه بین المللی برای برخورد با نقض مستمر تعهدات و الزامات بین المللی از سوی پیونگ یانگ است.

قطعنامه 2270 مجموعه ای از سخت ترین تحریم های شورای امنیت طی دو دهه گذشته است و شامل بازرسی اجباری محموله های باری، تحریم هایی در زمینه تجارت در حوزه منابع طبیعی و سایر تحریم های شدید و بی سابقه ای می شود که به رژیم تحریم های کره شمالی اضافه شده است. اقدام امروز و اجماع بین المللی در مورد آن، رژیم (کره شمالی) را به خاطر رفتار تحریک آمیز و روزافزونش و همچنین تهدیدی که برای امنیت شبه جزیره کره و کل دنیا بوجود می آورد پاسخگو خواهد کرد.

ما با این قطعنامه، عزم جمعی خود را بار دیگر نشان دادیم و اقدامی هماهنگ برای مقابله با تهدید برنامه های ممنوعه و فعالیت های تکثیر (سلاح هسته ای) کره شمالی انجام دادیم.»


نظر شما :