ادعای حضور نیروهای حزب‌الله در یمن

۰۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۶ کد : ۱۹۵۶۷۵۲ سرخط اخبار
سخنگوی نیروهای متجاوز عربستان علیه یمن مدعی شد که حزب الله نیروهای خود را علاوه بر سوریه به یمن نیز می فرستد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه عربستانی الحدث، احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان گفت: ما از لبنان می خواهیم تا مانع آن شود که حزب الله نیروهای خود را به خارج از کشور بفرستد.
 
وی در ادامه افزود: ما مدارک تصویری و صوتی مختلفی داریم و مکالمات برخی افراد از نیروهای ارتش یمن ضبط شده که نشان می دهد حزب الله و نیروهای آن در عملیات داخل یمن شرکت دارند.
 
عسیری تاکید کرد: ما دلایل موثقی داریم که نیروهای حزب الله نه تنها نیروهای شبه نظامی حوثی را آموزش می دهند، بلکه از عملیات آنها نیز حمایت می کنند.
 
وی مدعی شد این مدارک نشان می دهد که شبه نظامیان از صعده به دماج زیر نظر نیروهای حزب الله از طریق تانکرهای آب منتقل می شوند.
 
عسیری درخصوص نحوه مقابله با نیروهای حزب الله در یمن عنوان داشت، ما همانطور که نیروهای حوثی را می کشیم آنها را نیز می کشیم و بیشتر آنها در مراکز فرماندهی وابسته به حوثی ها کشته شده اند.
 
وی مدعی شد: دولت یمن در حال حاضر مدارک لازم را برای شکایت به نهادهای بین المللی و عربی علیه حزب الله دارد و پیشتر اعلام کرده بود که قرار است شکایتی را به شورای امنیت ارائه دهد و عربستان از این روند حمایت می کند.

نظر شما :