کلینتون: ایران و روسیه باید بخشی از راه‌حل سوریه باشند

۰۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۵۶۷۲۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه سابق و نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد که مسکو و تهران باید در فرایند دیپلماتیک و سیاسی حل بحران سوریه مشارکت داشته باشند.

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد که مسکو و تهران باید در فرایند حل بحران سوریه مشارکت کنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم حضور تهران و مسکو در تلاش های سیاسی و دیپلماتیک قدرت های بین المللی برای حل بحران سوریه گفت: «روسیه و ایران دو بزرگترین حامیان رژیم اسد هستند بنابراین باید بخشی از هرگونه تلاش دیپلماتیک سیاسی در این زمینه باشند».

علیرغم حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه، کلینتون از روسیه خواست که حملات هوایی علیه تروریست ها در سوریه را پایان دهد.

وزیر خارجه سابق آمریکا ابراز امیدواری کرد که توافق روسیه و آمریکا در خصوص آتش بس بین دولت سوریه و معارضان سوری هفته آینده اجرا شود.

روز دوشنبه هفته جاری، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کردند که یک توافق آتش بس بین دولت سوریه و معارضان این کشور حاصل شده است. این توافق روز ۲۷ فوریه (۸ اسفندماه) اجرایی می شود.


نظر شما :