داعش کار خودش را کرد

۰۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۵۶۶۷۰ سرخط اخبار
اولیور شاربروت، رییس مرکز اسلام شناسی دانشگاه چستر گفت: داعش خود را دولت اسلامی معرفی می کند و بسیاری از افراد غربی آن را باور کرده اند.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اولیور شاربروت، رییس مرکز اسلام شناسی دانشگاه چستر با اشاره به اینکه امروزه تنها بر روی تعداد اقلیتی از مسلمانان اروپا که اکثراَ هم سنی هستند تحقیق و بررسی به عمل آمده و کسی تا به حال بر روی شیعیان اروپا تحقیق نکرده است، گفت: بنا دارم که تحقیقات و بررسیهای عمیقی برروی شیعیان در اروپا و کشورهای غربی به عمل آورم.
 
پروفسور اولیور شاربروت فارغ التحصیل رشتة مطالعات اسلامی از دانشگاه چستر انگلیس، درباره علل سفر به ایران گفت: هدف من از سفر به کشور ایران، تحقیق و مطالعه بر روی اسلام و به خصوص مذهب شیعه امروزی است.
 
وی با اشاره به اینکه داعش یک گروه تروریستی است و از اسلام و نامش برای اهداف خود استفاده می کند، گفت: داعش خود را دولت اسلامی معرفی می کند و بسیاری از افراد غربی آن را باور می کنند. بسیاری از جوانان مسلمان غربی جذب این گروه می شوند چرا که در جامعه نژاد پرست اروپا آنها مورد توجه قرار نمی گیرند. دلیل دیگرش هم تبلیغات بسیار وسیع و گستردة این گروه تروریستی است.
 
شاربروت در ادامه بیان کرد: جوانان با توجه به شرایط سنی خاصی که دارند علاقه مند به مشارکت در کارهای بزرگ و تأثیرگذارند گروه تروریستی داعش هم از این موضوع استفاده کرده و توانسته است تعداد زیادی از جوانان را با تمرکز بر این روحیه جذب کند.
 
وی دربارة تصورهای اشتباهی که در غرب از ایران و اسلامی که در ایران وجود دارد، تصریح کرد: من تا به حال بسیار به ایران سفر کرده ام و متأسفانه در کشورهای غربی عکس العمل مردم نسبت به کشور ایران تعجب برانگیز است و هرکس اسم ایران را می شنود حالت ترس به خود می گیرد، یکی از دلایل اینگونه عکس العملها همین تبلیغات داعش و معرفی خود به عنوان دولت اسلامی است. من واقعا نمی دانم که عاقبت این گروه به کجا قرار است ختم شود.
 
وی در جواب سؤال دیگری دربارة شرایط نابسامان مسلمانان در کشور آلمان گفت: با وجود اینکه آلمان از نظر اقتصادی کشوری ثروتمند است، هزینه ها و منابعی که در اختیار مسلمانان کشور خود قرار می دهد در مقایسه با دیگر افراد این کشور، بسیار ضعیف است، که این موضوع می تواند به دلیل عقبة فرهنگی این کشور یا دلایل دیگری مانند اسلام هراسی باشد. بنابراین  لازم است که آلمان شرایط را برای مسلمانان کشور خود بهبود بخشد ولی این موضوع به زمان احتیاج دارد. در حال حاضر مسلمانان آلمان دارای جا و مکان مشخص هستند و مشکلی برای تحصیل ندارند امابرای پیدا کردن شغل و زندگی مناسب نسبت به مردم دیگر این کشور باید با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما :