داعش سه هزار گذرنامه خام عراقی و سوری در اختیار دارد

۰۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۵۴ کد : ۱۹۵۴۹۷۹ سرخط اخبار

ایرنا- مجله «فوکوس» آلمان اعلام کرد، گروه تروریستی و تکفیری داعش سه هزار گذرنامه معتبر عراقی و سوری در اختیار دارد که می تواند از آنها برای فرستادن تروریست ها به اروپا استفاده کند.

این هفته نامه آلمانی افزود: دو یا سه نفر از تروریست های حملات پاریس، احتمالا به عنوان پناهجو و با استفاده از مدارک شناسایی معتبر سوری وارد اروپا شده اند و این باور وجود دارد که تعداد بیشتری از اعضای داعش ممکن است با استفاده از مدارک سوری که این گروه تروریستی در اختیار دارد، به اتحادیه اروپا سفر کنند.
به نوشته این مجله، تروریست ها آشکارا به دنبال دستیابی به گذرنامه های معتبر در شهرهای اشغال شده همچون موصل و رقه بوده اند تا از آنها برای اعزام تروریست ها به کشورهای سراسر جهان استفاده کنند.
اداره پلیس جنایی فدرال و اداره حفاظت از قانون اساسی فدرال آلمان، نگران آن است که تروریست ها با استفاده از چنین مدارکی در میان هجوم پناهجویان وارد اروپا شده باشند. این امر می تواند بر روی امنیت داخلی آلمان تاثیر گذاشته و احتمال حملات تروریستی در این کشور را افزایش دهد.
این رسانه آلمانی در بخشی از گزارش خود آورده است: برای دستگاه های اطلاعاتی آلمان و فرانسه محرز شده که دو یا حتی سه نفر از همدستان حملات پاریس در سوم اکتبر در جزیره لاروس یونان ثبت نام شده بودند.
تحقیقات نشان می دهد که «احمد المحمد» و «محمد المحمود» دو تن از عوامل عملیات انتحاری در مقابل استودیوم فرانسه در 13 نوامبر (22 آبان) احتمالا از جزیره لاروس و به همراه 200 نفر دیگر از پناهجویان از خاورمیانه وارد اروپا شده اند و سی نفر از آنها اکنون در آلمان اقامت دارند.
یک مقام آلمانی که نامش فاش نشده است، گفت: هیچ کدام از ما نمی توانیم کتمان کنیم که تروریست های بیشتری در بین این 30 نفر وجود دارند که ممکن است اکنون جزو نیروهای غیرفعال داعش باشند.
اروپا و به ویژه آلمان از مدتها قبل تلاش کرده اند هجوم گسترده پناهجویان و آوارگان جنگی که سیاست های مداخله جویانه واشنگتن مسبب اصلی آن بوده است را، کنترل کنند. مقامات آلمانی آگوست (مرداد-شهریور) گذشته اعلام کردند که انتظار می رود این کشور تقاضای پناهندگی حدود 800 هزار تا یک میلیون آواره را در سال 2015 دریافت کند.
تهدید ناشی از ورود تروریست ها به بهانه مهاجرت، نگرانی های جدی در میان اروپایی ها و برخی از سیاستمداران برانگیخته و به بهانه ای برای مخالفان پذیرش پناهجویان برای اجرای قوانین محدود کننده تر و بستن مرزهای اروپایی بدل شده است.


نظر شما :