مردم ایالات متحده اعتماد کمی به دولت برای تامین امنیت دارند

حمایت افکار عمومی آمریکا از تغییر قانون لغو ویزا

۰۲ دی ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۴۹۵۴ اخبار اصلی آمریکا
دموکرات‌ها کنترل فروش تسلیحات را مهم‌ترین راهکار می‌دانند، در حالی که جمهوری‌خواهان محدودیت قانون لغو ویزا و عملیات‌های نظامی را موثرترین راهکار ارزیابی می‌کنند.
حمایت افکار عمومی آمریکا از تغییر قانون لغو ویزا

دیپلماسی ایرانی: نظرسنجی انجام شده در مورد 11 روش ممکن برای مبارزه با تروریسم نشان می دهد که افکار عمومی آمریکا تغییرات اساسی در قانون لغو روادید ورود به آمریکا و تشدید حملات هوایی علیه مواضع داعش را کارآمدترین روش ها برای مبارزه با تروریسم و گرفتن تست مذهبی برای تشخیص مسلمانان و ممنوعیت ورود آنها به خاک آمریکا را ناکارآمدترین گزینه می بینند.

گزینه های موجود برای مبارزه با تروریسم

درصد کارایی

افزایش حملات هوایی به مواضع داعش برای کشتن رهبران و از میان بردن تسلیحات و زیرساخت های آن

79

تغییر در قانون لغو روادید برای بررسی بیشتر سوابق افرادی که وارد آمریکا می شوند

79

منع فروش اسلحه به افرادی که در نام آنها در لیست پرواز ممنوع قرار دارد

71

اعزام نیروهای ویژه بیشتر از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش

70

اعزام گسترده نیروهای زمینی آمریکا به سوریه و عراق برای مبارزه با داعش

59

افزایش تلاش های دیپلماتیک برای اعلام آتش بس و حصول به توافق سیاسی در سوریه

56

تجهیز نیروهای عراقی و سوری و آموزش آنها برای مبارزه با داعش

55

تصویب قوانین سختگیرانه تر در مورد خرید تسلیحات آفندی

55

تصویب قانونی جدید مبنی بر عدم ورود مسلمانان به آمریکا

38

مجبور کردن مسلمانان ساکن در آمریکا به همراه داشتن کارت شناسایی ویژه

32

تصویب قانونی جدید مبنی بر گرفتن تست مذهبی از افراد پیش از ورود به آمریکا و جلوگیری از ورود افرادی که در این تست مسلمان تشخیص داده شوند.

28

موسسه گالوپ این نظرسنجی را در یازدهم و دوازدهم دسامبر یعنی ده روز پس از حملات سن برناردینو انجام داده است. این حملات منجر به کشته شدن 14 نفر شده بود. نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که از زمان بروز حادثه سن برناردینو، پیشرفت قابل توجهی در درصد افرادی صورت گرفته که تروریسم را مهم ترین معضل آمریکا دانسته و احتمال وقوع حوادثی از این دست در هفته های آتی را بالا ارزیابی می کنند. به طور همزمان، درصد اعتماد مردم به دولت در توانایی تامین امنیت مردم به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

عمده ۱۱ موردی که در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفته، در سخنرانی اوباما در ششم دسامبر در مورد اقدامات دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم مورد اشاره قرار گرفته بود. تحلیل پاسخ های ارائه شده در این نظرسنجی، چهار نتیجه گیری کلی را ممکن می سازد:

1- استفاده از گزینه نظامی در این لیست از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. در این زمینه، مردم آمریکا استفاده از حملات هوایی و نیروهای ویژه را کارامدتر از اعزام گسترده نیروی زمینی آمریکا یا تجهیز و تسلیح بیشتر نیروهای معارض می دانند.

2- در حالی که عمده شهروندان آمریکایی محدود کردن قانون لغو روادید را اقدامی موثر در مبارزه با تروریسم می دانند، هدف قرار دادن مسلمانان از طریق منع ورود آنها به آمریکا یا به همراه داشتن کارت شناسایی ویژه راهکارهای موثری تلقی نشده اند.

3- مردم آمریکا منع افرادی که اسم آنها در لیست پرواز ممنوع وجود دارد از خرید اسلحه را کارآمدتر از ایجاد محدودیت در فروش تسلیحات تهاجمی تلقی می کنند.

4- دموکرات ها کنترل فروش تسلیحات را مهم ترین راهکار می دانند، در حالی که جمهوری خواهان محدودیت قانون لغو ویزا و عملیات های نظامی را موثرترین راهکار ارزیابی می کنند.

نگاه دموکرات ها و جمهوری خواهان به گزینه های کارآمد در مبارزه با تروریسم متفاوت است. چهار گزینه ای که برای جمهوری خواهان اولویت داشته است، شامل محدودیت در قانون لغو ویزا، افزایش حملات هوایی، اعزام نیروهای ویژه و اعزام نیروی زمینی بوده است. در حالی که حامیان حزب دموکرات دو گزینه مربوط به کنترل فروش اسلحه را - یعنی عدم فروش اسلحه به افرادی که نام آنها در لیست پرواز ممنوع درج شده و منع فروش تسلیحات تهاجمی- پس از تشدید حملات هوایی و تغییر در قانون لغو روادید اولویت های مناسب برای مبارزه با تروریسم می دانند.

به طور کلی می توان گفت که رهبران فعلی آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری با طیف گسترده ای از گزینه ها برای مبارزه با تروریسم رو به رو هستند و دیدگاه افکار عمومی به کارآمدی حداقل برخی از آنها مثبت است.

منبع: موسسه گالوپ/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/ ۲۵

کلید واژه ها: مبارزه با تروریسم لغو ویزا ویزا


نظر شما :