مک‌کین: در موضوع سوریه ایران یکبار دیگر برنده شد

۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۵۴۹۰۹ سرخط اخبار

سناتور ارشد جمهوری خواهان به قطعنامه دیشب شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوین جدول زمانی انتقال سیاسی در سوریه واکنش نشان داده و آن را پیروزی دیگری برای تهران و مسکو خوانده است.

به گزارش فارس، دیشب قطعنامه ای با رأی مثبت همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد که بر خلاف گفته\ های همیشگی آمریکایی ها، ترجیع بند «اسد باید برود» را در بر نداشت و تنها جدول زمانی برای انتقال قدرت در سوریه را پیش بینی کرده بود.

«جان کربی» وزیر خارجه آمریکا اولین کسی بود که همان دیشب از نزدیک بودن متن قطعنامه 2254 به پیشنهادهای قبلی ایران برای حل بحران سوریه اشاره کرد؛ کری گفته بود «حدود یک سال قبل هم، ایرانی ها طرحی را برای صلح در سوریه ارائه کردند، که مشتمل بود بر آتش بس، تدوین قانون اساسی جدید، ایجاد دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات. خوب می بینید که این تا حد بسیار زیادی به این (قطعنامه شورای امنیت) نزدیک است.»

حالا «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا هم به این قطعنامه واکنش نشان داده و در صفحه توئیتری خود نوشته: «قطعنامه ملل متحد در خصوص سوریه، یک مسخره بازی است که به آینده قصاب دمشق (منظور مک کنی، بشار اسد بوده) نپرداخته - این پیروزی دیگری برای ایران و روسیه است.»

البته مک کین تنها مخالف قطعنامه دیشب نیست. «خالد خوجه» رئیس ائتلاف معارضان سوری هم امروز در صفحه توئیتر خود نوشته بود «این قطعنامه، اثربخشی نتیجه نشست های نیروهای انقلابی در ریاض را تضعیف می کند و قطعنامه های پیشین سازمان ملل در خصوص راهکار سیاسی در سوریه را به همان ترتیب، کم اثر می کند.»

کلید واژه ها: دیشب


نظر شما :