هشدار رهبرانقلاب به متحدان عربستان نیز بود

۰۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۵۲۵۰۸ سرخط اخبار

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: عربستان سعودی باید به وظایف دینی و بین المللی خود عمل کند علاوه بر این هشدار ما نه تنها به عربستان سعودی بلکه به دولت های غربی و به ویژه آمریکا نیز هست که نکند بخواهند ناامنی ها را به سرزمین وحی نیز انتقال دهند.

به گزارش ایسنا، سخنان علی اکبر ولایتی که در پی بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فاجعه منا و مواضع دولت عربستان در قبال این وقایع انجام شده بود، در خبر 21 سیما پخش شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: آن چه مقام معظم رهبری فرمودند چند جنبه دارد. نکته اول این که به دولت عربستان سعودی هشدار دادند که به وظایف خود عمل کند. آن ها باید هشیار می شدند و هشدار می گرفتند و با تجربیات گذشته خود مراقبت های خود را دوچندان می کردند.

او ادامه داد: وقتی در یک روز مشخص و ساعات مشخص میلیون ها نفر به عزم انجام مناسک حرکت می کنند، آن ها باید نهایت مراقبت را بکنند ولی نه به وظایف بین المللی خود عمل کردند نه به وظایف دینی خود که مدعی آن هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که بحث تاسف بار دیگر فاجعه منا این است که پس از این حادثه بسیار عظیم و دردناک هنوز معلوم نیست که تعداد دقیق کشته شدگان چقدر است گفت: آن ها در بیان دقیق آمار چنان دچار تناقض گویی شده اند که اعتماد عمومی و بین المللی، هم چنین اعتماد کشورهای دیگر را از خود سلب کرده اند. اگر در نگهداری زوار و حفاظت از امنیت و جان آن ها کوتاهی کردند چیزی است که در کمیته حقیقت یاب باید مشخص شود که این از ضرورت هاست.

ولایتی با اشاره به وظایفی که عربستان باید پس از فاجعه منا به عهده می گرفت تاکید کرد: این هشدار ما فقط به عربستان سعودی نیست بلکه به همه حامیان آن ها هم هست. انسان سوءظن دارد نکند این تخم هرج و مرجی که برخی از کشورهای غربی و مشخصا آمریکایی ها در منطقه ما کاشتند و یک روز در عراق، سوریه و یک روز هم در یمن شاهد آن بودیم، نکند این هرج و مرج را بخواهند به سرزمین وحی نیز انتقال دهند و در آن جا کاری کنند که اکنون در یمن، سوریه، عراق و لیبی نیز انجام داده اند. نکند یک چنین ایده شیطانی پشت این قضیه باشد. بنابراین هشدار به همه آن ها نیز هست. 

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری


نظر شما :