شاهد حادثه منا: التماس کردیم،‌ فنس‌ها را باز نکردند

۰۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۹۵۲۳۴۹ سرخط اخبار
یکی از حجاج بیت الله الحرام که در حادثه منی حضور داشت و دچار آسیب شد، گفت: حدود ساعت 9 صبح روز عید قربان به منا آمدیم و در آنجا حدود 3 ربع منتظر ماندیم تا به جمرات اعزام شدیم.
 
وی اضافه کرد: مسیر منا تا جمرات 5 خیابان دارد که معمولاً دو خیابان را برای رفت، دو خیابان را برای برگشت و یک خیابان را به صورت رفت و برگشت زائران قرار می دهند اما در آن روز 4 خیابان را مسدود کرده بودند و فقط یک خیابان برای رفتن به جمرات باز بود.
 
این زائر خانه خدا تصریح می کند: ما به سمت انتهای خیابان که مکان رمی جمرات بود حرکت کردیم، و دیدیم که هر لحظه ازدحام جمعیت بیشتر می شود که در یک شعاع 200 متری با یک جمعیت فشرده مواجه شدیم که چپ و راست خیابان را هم با چادرهای کشورهای دیگر بسته بودند.
 
وی افزود: نکته مهم این است که انتهای این خیابان را دو ماشین سعودی قرار داده و عرض آن را به یک سوم رسانده بودند و از عقب هم جمعیت اضافه می شد؛ لذا کار به جایی رسید که زائران نه راه پس داشتند نه راه پیش و موج جمعیت هر کسی را به هر طرفی می کشاند.
 
این زائر ادامه می دهد: هوا بسیار گرم بود و جمعیت به سمت فنس ها می رفتند، التماس کردیم اما آنها باز نمی کردند؛ آرام آرام انرژی ها تحلیل رفت و آن اتفاق اسفناک افتاد؛ من خودم 3 بار زمین افتادم که بار سوم بیهوش شدم و بعد از به هوش آمدن، خود را در یک چادر الجزایری دیدم.
 
وی می گوید: بعد از یک ساعت از حادثه، مردم فنس ها را پاره کردند و برخی از فنس ها و میله ها بالا رفتند؛ باورم نمی شود که موضوع غیرعمدی بوده و خطای انسانی باشد.

نظر شما :