شرط انگلیس برای اعزام هییت اقتصادی به ایران

۰۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۵۲۲۷۶ سرخط اخبار

وزیر دارایی انگلیس می گوید که اگر ایرانی ها به توافق هسته ای احترام بگذارند و آن را نقض نکنند، سال آینده یک هیئت بزرگ تجاری-اقتصادی به این کشور خواهد آورد.

 

به گزارش فارس، پس از سفر «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به تهران حالا رسانه ها از احتمال سفر یکی دیگر از اعضای کابینه این کشور به تهران خبر می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، «جورج آزبورن» وزیر دارایی انگلیس امروز گفته که در صورت پایبند ماندن ایران به توافق هسته ای، سال آینده یک هیئت بلندپایه اقتصادی را به تهران خواهد آورد.

آزبورن گفته: «با فرض اینکه ایران به توافق هسته ای احترام بگذارد و این مسئله به صورت مناسب راستی آزمایی شود، فکر کنم پتانسیل رو به رشدی برای تجارت با ایران وجود داشته باشد.»

خزانه دار انگلیس در خصوص نحوه استفاده از این پتانسیل گفته: «سال آینده مایل خواهم بود که یک هیئت اقتصادی-تجاری بزرگ و مناسب را به سرپرستی خود به ایران ببرم.»

بر اساس آمار اعلام شده از سوی گمرکات انگلیس، صادرات کالاهای این کشور به ایران در سال 2013، سی و پنج میلیون دلار کاهش داشت؛ کاهشی که در سال 2014 جبران شد و میزان صادرات انگلیسی ها به ایران دوباره به 159 میلیون دلار رسید.


نظر شما :