رایزنی امیرعبدالهیان و بوگدانف

۲۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۴:۳۹ کد : ۱۹۵۲۰۶۹ سرخط اخبار

اوضاع خاورمیانه به ویژه سوریه و همکاری های دوجانبه موضوع مذاکرات «امیر عبدالهیان» معاون وزیر امورخارجه ایران با مقام های روسی در سفر به مسکو است.

به گزارش ایرنا، معاون امور کشورهای عربی و آفریقای وزارت امورخارجه ایران در این سفر که دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد با «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امورخارجه روسیه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در مذاکرات امیر عبدالهیان با بوگدانف نماینده «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا شرایط کنونی منطقه و راه های پایان دادن به بحران سوریه و عراق بررسی خواهد شد.

تقویت همگرایی ایران و روسیه در زمینه مسائل منطقه ای، همکاری های دیپلماتیک برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق مذاکرات سوری - سوری بدون مداخله خارجی و لزوم مبارزه جدی و بین المللی ضد داعش از جمله مواضع مشترک تهران و مسکو در امور خاورمیانه است.

ایران و روسیه اعلام کرده اند که جامعه جهانی باید موضع واحد ضد داعش اتخاذ کند و کشورهای عربی و غربی حامی این گروه تروریستی تکفیری به پشتیبانی های مالی و تسلیحاتی خود از این گروه و دیگر گروه های تروریستی پایان دهند.


نظر شما :