واکنش افخم به بیانیه وزیران‌خارجه شورای همکاری

۲۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۲ کد : ۱۹۵۲۰۶۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، مفاد بیانیه پایانی اجلاس اخیر وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره جمهوری اسلامی ایران را بی اساس و فاقد مصداق دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم افزود: جای تعجب است که در فضای پس از پایان مذاکرات هسته ای تنها دو سه کشور همسایه جنوبی ما به بهانه های مختلف عصبانیت خود را از این روند و تبعات مثبت منطقه ای آن ابراز می دارند و تلاش می کنند به سیاست شکست خورده تهدید انگاری جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه، با اشاره به بالا گرفتن لحن بیانیه اخیر شورای همکاری علیه کشورمان و طرح اتهاماتی که هیچگونه دلیل ملموس و مصداق قابل اثباتی ندارد، گفت: برخی اعضای این شورا که در طول مذاکرات هسته ای در مسیر این مذاکرات سنگ اندازی می کردند؛ اکنون از پیشرفت دیپلماسی و آثار رویکرد سازنده و منطقی ایران عصبانی شده و گمان می کنند با طرح برخی اتهامات تکراری و نخ نما می توانند اقبال جهانی به گفت وگو و دیپلماسی را منحرف نموده و یا به اراده ایران برای تعامل سازنده با همسایگان و کشورهای مسلمان منطقه خلل وارد کنند.

افخم همچنین افزود: تکرار ادعاها در مورد جزایر ایرانی نمی تواند در واقعیت های تاریخی و مسلم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه ایرانی خدشه و تغییری وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گسترش تروریسم و افراط در منطقه و تهدیدات ناشی از آن، به اعضای شورای همکاری توصیه کرد بجای اصرار بر سیاستهای تخریبی و تلاش برای افزایش تنش منطقه ای و توسل به ادعاهای بی ثمر، که رنگ و بوی لجاجت بخود گرفته؛ بفکر تغییر روش های بی نتیجه گذشته و پاسخ مسئولانه به رویکرد ایران برای کاهش تهدیدات مشترک؛ تقویت اشتراکات و حل و فصل نقاط اختلافی از طریق گفت وگو و همکاری باشند.


نظر شما :