داماد اردوغان روی پله‌ برقی ترقی!

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۱ کد : ۱۹۵۲۰۲۱ سرخط اخبار
داماد اردوغان از یک نماینده ساده حزبی در استانبول به ناگهان یکی از اعضای هیات تصمیم گیرنده این حزب شد، فردی که حتی به خاطر انتخابش به عنوان نماینده حزب عدالت و توسعه در استانبول در انتخابات پارلمانی هفت ژوئن سال جاری میلادی خبرساز شده بود.
 
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، برات آلبایراک در سال 2004 میلادی با اسراء، دختر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ازدواج کرد. در نتیجه این ازدواج او از سال 2007 تا 2011 میلادی مدیریت اجرایی «گروه تجاری چالیک» را برعهده داشت.
 
آلبایراک در سال جاری میلادی به طور غیرمنتظره ای به عنوان نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی هفت ژوئن سال جاری میلادی شرکت کرد و نماینده این حزب در استانبول شد، 13 سپتامبر (22 شهریور) سال جاری میلادی به عنوان یکی از اعضای هیات مرکزی سرپرستی و تصمیم گیری حزب عدالت و توسعه انتخاب شد. البته بسیاری از افراد از این تحولات تعجب نکردند چراکه ادعاهای بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه اردوغان که از نظر قانون اساسی باید پس از انتصابش به عنوان رئیس جمهور ترکیه روابط خود با حزب سیاسی سابقش را قطع کرده و به فردی بی طرف تبدیل می شد، همچنان نفوذ بسیاری در این حزب دارد و در امور داخلی اش دخالت می کند.
 
هیات مرکزی سرپرستی و تصمیم گیری حزب عدالت و توسعه شامل 50 عضو دائم و 25 عضو جایگزین است. این هیات از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه نشان می دهد چه کسی واقعاً این حزب را رهبری می کند. پنجمین مجمع عادی حزب عدالت و توسعه روز شنبه در آنکارا برگزار و منجر به جایگزینی 31 تن از اعضای این هیات با افرادی شد که عمدتاً از طرفداران پروپا قرص اردوغان هستند.
 
هاکان آلبایراک، سردبیر روزنامه «دیریلیش پوستاسی» که از طرفداران دولت است 13 سپتامبر در ستون خود به شدت از ترقی برات آلبایراک انتقاد کرده و او را متهم کرد که هیچ خصوصیتی ندارد به جز اینکه داماد اردوغان است.
 
هاکان آلبایراک نوشت: من می گویم برات آلبایراک هیچ خصوصیتی ندارد به جز اینکه داماد اردوغان و پسر صادق آلبایراک نویسنده است. اما به من گفته شده که او یکی از برجسته ترین اقتصاددانان در جهان است. اگر این طور است شرم بر من. برخی می گویند که او حتی لیاقت نخست وزیر شدن را دارد. بگذارید او نخست وزیر یا رئیس جمهور شود. به خدا سوگند که من هیچ چشم طمعی به سمت های آتی او ندارم.
 
در سپتامبر سال گذشته میلادی پس از آنکه رسانه ها گزارش دادند که سندهای مالکیت شش آپارتمان لوکس در استانبول که ابتدا متعلق به بلال، پسر اردوغان بود به نام آلبایراک زده شده، داماد اردوغان در تیتر اخبار قرار گرفت. ظاهراً بلال اردوغان در 17 دسامبر سال 2013 میلادی، روزی که به دنبال حمله پلیس، تحقیقات درخصوص پرونده فساد مالی مقامات ترکیه علنی شد، سندهای این واحدهای مسکونی را به آلبایراک و اعضای خانواده اش منتقل کرده است. رسانه ها مدعی هستند که مالکیت این شش واحد مسکونی 14 اوت سال جاری میلادی به برات آلبایراک، سرهات آلبایراک، برادرش و قسمت آلبایراک، مادر آنها واگذار شده است.

کلید واژه ها: آلبایراک اردوغان حزب عدالت و توسعه عدالت و توسعه داماد برات داماد اردوغان برات آلبایراک


نظر شما :