مونیز: در امانت‌داری آژانس شکی نداریم

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۲۴ کد : ۱۹۵۱۹۹۷ سرخط اخبار

وزیر انرژی آمریکا در حاشیه کنفرانس آژانس انرژی اتمی در وین گفت که راستی آزمایی آژانس در قبال فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در اجرای برجام خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در حاشیه کنفرانس آژانس انرژی اتمی در وین درجمع خبرنگاران گفت:راستی آزمایی آژانس در قبال فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در اجرای برجام خواهد داشت.

مونیز این نکته را هم یادآوری کرد که راستی آزمایی آژانس محدود به دوره کوتاه نیست و در برخی بازه ها نیز نامحدود است و ما هرگونه حمایت را در جهت اجرای برجام خواهیم داشت و دیگران را نیز تشویق می کنیم هم به صورت سیاسی و هم به صورت مالی در این زمینه کمک کنند.

وزیر انرژی آمریکا درخصوص مسئله امنیت اطلاعات در آژانس گفت: ما در امانت داری آژانس شکی نداریم و مهم ترین مساله این است که همه طرفین برجام را به درستی اجرا کنند.

مونیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رابطه شما با آقای صالحی چگونه است، توضیح داد: راهنمای تز دکترای آقای صالحی در دانشگاه ام.آی.تی، یکی از دوستان نزدیک به من بود و ما نسبت به توانایی های هم در حین مذاکرات اعتماد داشتیم.


نظر شما :