رایزنی تهران و مسکو درباره سوریه و یمن

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۵۱۷۷۰ سرخط اخبار
باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه طی تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن گفت وگو و تبادل نظر کردند.
 
به گزارش ایسنا، دو طرف در این تماس ضمن تبادل نظر راجع به آخرین تلاش ها و رایزنی های سیاسی برای کمک به حل بحران های سوریه و یمن بر ضرورت تحقق راه حل های سیاسی برای بحران سوریه و یمن مطابق با حقوق بین الملل و مفاد منشور سازمان ملل تاکید کردند.
 
معاونین وزیران خارجه ایران و روسیه بار دیگر یادآور شدند بحران های منطقه خاورمیانه راهکار نظامی ندارد و کاربرد زور تنها بر نفرت و تقویت روند افراط گرایی می افزاید، در شرایطی که مقابله موثر با تروریسم و روند رو به رشد افرا ط گرایی در منطقه از طریق همکاری های واقعی منطقه ای و بین المللی امکان پذیر است.
 
تهران و مسکو معتقدند در هرگونه راه حل سیاسی سوریه که نقش مردم، جایگاه نهادهای حکومتی و نقش رئیس جمهور و مبارزه جدی با تروریسم نادیده گرفته شود، نتیجه بخش نخواهد بود.
 
بنا بر این گزارش باگدانف و امیر عبداللهیان ضمن محکومیت تداوم توسل به زور در یمن تاکید کردند پیروزی در یمن از طریق نظامی رقم نخواهد خورد و یمن صرفا راهکار سیاسی دارد. طرفین با حمایت از تلاش های سازمان ملل و ابراز نگرانی از رشد فزاینده تروریسم و بحران جدی انسانی در یمن خواستار تلاش های موثر سازمان ملل برای ارسال کمک های انسانی به مردم این کشور شدند.
 
در این گفت وگوی تلفنی تهران و مسکو بر تلاش های سیاسی دو کشور و تداوم ارسال کمک های انسان دوستانه تاکید کردند.

کلید واژه ها: و یمن


نظر شما :